onsdag den 24. juli 2013

24/7 pruste pruste

I dag var idas første ridesag efter hende lille ferie. Det var lidt hårdt for hende at komme igang igen, så vi startede stille ud.

Hun får simpelthen nogle voldsomme mærker efter sin grime. Altså ikke sådan at der går hul, men to steder er pelsen helt slidt af. Hun går normalt med sin røde sommergrime, som skaver en lille bitte smule. Jeg har prøvet nogle andre for at de om de skulle være bedre, men nu er det bare blevet værre.  Øv altså. Ikke nok med, at det er ufatteligt grimt, så klør det meget på hende. Efter hun fik sit fluepandebånd af, er det også blevet bedre. Jeg har nemlig prøvet en periode uden pandebåndet, da je helst vil have at hun går uden. Heldigvis er der ikke nogen tegn på hævede øjne, så det er da i det mindste noget.

Jeg har lagt et lille program, så pelsen forhåbentlig gror lidt hurtigere ud. Jeg vil hver gang hun er inde, lade hende stå uden grime. Hvis hun som i dag (og normalt) er sød og rolig. Desuden har jeg vasket grime og hendes mærker, så det forhåbentlig bliver mere glat. Så skal det nok blive godt igen.

Hun var som sagt vildt sød, hun stod løs, men hun blev ved mig. Jeg havde dog lidt problemer da jeg skulle hente vand, da hun ville med. Det var nu meget sødt, og hun fulgte da også med tilbage igen. Vandstedet er forresten lige ved siden af. Ellers blev der hygget, og hum var bare så mega sød, som hun nu er. Dog var hun meget træt, men sådan er det jo efter en ferie.

Jeg tog sadel og hovedtøj på hende, og så gik vi lidt op på banen. Vi skridtede først for, i den bagende varmen, også selvom det var klokken 5. Heldigvis var der en del vind oppe på ridebanen. Efter de sædvanlige 15 minutter i skridt, red vi op på banen. Vi satte i trav, for helt løse tøjler. Og sådan red vi egentligt hele dagen. Det var vældig godt, og hun gjorde det så fint.
Hun gik med lang, strækt hals, men gik dog stadig med lodret hoved, og med kontakt til bidet. Hun fik brugt ryggen og fik benene super godt ind under sig. Vi tog også en lille galop, som også gik strygende. Hun lavede et så flot anspring, og kom frem i en fantastisk galop. 
Da vi var færdige efter den korte træning, skridtede vi af.

Da vi striglede igen bagefter, kvikkkede hun en del op. Hun blev mere, som hun normalt er, nysgerrig, opmærksom og sådan. 
Da jeg skulle ordne noget (fin frase for, at gå på wc), kunne jeg høre at hun tumlede lidt rundt, men tænkte at hun bare og skrabede lidt ventende efter mig. Jeg havde sat grimen og tov på, for at hun ikke ville gå efter mig, men da jeg så kom tilbage stod en løs hest uden reb og kiggede forventningsfuldt på mig. Skør hest. Så måtte jeg jo bakke hende tilbage, og få sat rebene på igen. 

Det var en super god dag, og jeg kan bare ikke vente til i morgen. Hvor jeg skal ud til Ida omkring klokken 9:00

2 kommentarer:

  1. Hvor lang tid tager det egentlig for dig at skrive et indlæg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke så lang tid.. Klager du over stavefejlene?

      Slet