søndag den 30. juni 2013

29/6 vi hygger og har det godt

Havde en rigtig god dag hos Idapigen i dag.

Det blev til en hygge dressur dag, eller rettere lidt skridt og en smule trav. Dog med cordeo, for første gang, som gik overraskende godt.

Jeg hentede hende ind fra fold med det samme, og trak hende ind i stalden. Jeg glædede mig over, at hun nu er på døgnfold, og derfor ikke skal have muget ud.
Hun startede med, at få sit foder, som hun knaskede i sig, præcist som i går. Derefter brugte vi ca. en halv time på at strigle. Da vi var alene, var det bare super hyggeligt. Der var helt stille. 

Prikken over i'et var dog, da catwoman, den vordende kattemor lagde sig ved siden af os. Ida er normalt ikke så vild med den, men i dag var hun bare super forstående over den lille højgravide kat. Selvfølgelig skulle hun da ligge ved siden af os.

Da det var blevet tid til at ride, tog jeg trense og reb om halsen, vi startede lidt udenfor. Hvor hun bare var super sød, jeg kunne faktisk styre hende lidt rundt udenfor kun i rebet, så det var godt.
Vi gik derefter ind i hallen, hvor vi øvede at dreje og sådan endnu mere. Jeg behøvede faktisk ikke at bruge trensen til at dreje hende, men da jeg skulle stoppe, måtte jeg lige have lidt fat i tøjlen. Jeg kunne holde overraskende lidt i tøjlerne, og størstedelen af tiden havde jeg kun fat i rebet. Vi travede en lille runde, hvor hun dog var lidt sværere at styre, men her kunne jeg sagtens stoppe hende kun i cordeoen. Vi skridtede lidt rundt, hvorefter jeg hoppede af. Her prøvede jeg at viser signalerne fra jorden, for at hun bedre kan lære dem. Her var hun virkelig dygtig, og jeg kunne styre hende uden problemer. Da vi havde øvet en del, skridtede vi af på gammeldags maner, uden brug af tov. Det var for. at rose hende og for ikke, at overanstrenge hende... Hun var nemlig så dygtig. 

Vi fik hygget bagefter igen, og catwoman kom igen og lagde sig ved os. Ida fik snust lidt til katten, og nu er de da vidst blevet helt gode venner. Jeg fik vandet hove og givet dem olie så det blev super fine. Generelt er hendes hove forresten blevet meget bedre,

Ida kom ud på folden igen, og der sad jeg lidt og kiggede på hende. Hu hyggede sig rigtig med græs og Maurita.

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt :)

    http://fotobrejner.blogspot.dk/

    SvarSlet