tirsdag den 25. juni 2013

24-25/6 færdig med afgangsprøver, færdig med skolen

Tjek undskylder for ikke at have skrevet så meget på bloggen, men har været igang med, at øve mig til min sidste eksamen den 25... Altså i dag. Derfor har jeg ikk enige haft overskud til bloggen.
Mangler at skrive for et par dage, men vil først lige skrive for de to seneste dage, da det ellers ikke kommer til at give så neget mening. Indlæg for den 22 og 23 kommer senere i dag, eller måske først i morgen. Men i kan være sikre på at de kommer, da Ida var eksemplarisk de to dage.

Mine sidste to dage hos Ida, har været præget af træthed og koncentration til den her prøve. Derfor har jeg og Ida bare hygget i stalden, og slappet af. Min trætte mine har også resulteret i, at er blevet meget træt. 

I går fik vi dog også redet en lille tur, vi ville egentligt have skridtet lidt i det forreste stykke af skoven, men af mærkelige årsager var hun ret nervøs! Hun kiggede og trippede i hvert fald. Derfor red vi ud af skoven, efter et par runder, da jeg ikke lige orkede at der skulle ske noget træls, dagen før en vigtig prøve. Derfor red vi lidt rundt om gården, og vi vidste ikke lige hvad vi skulle. Vi gik derfor op på banen, og så lallede vi lidt rundt deroppe. Vi startede i skridt, hvor det egentligt bare var løse tøjler. Desuden øvede vi at lave parade samt tilbagetrædning, som hun var okay til. Et par gange gad hun ikke lige, men tredje gang var hun virkelig god.
Vi travede også lige et par runder deroppe, men ikke så meget. Jeg fandt nemlig ud af, at vi aldrig havde redet uden sadel i trav på udendørsbanen før, så det skulle lige prøves. Bare for at vi kunne sige, at vi havde gjort det.
Her var hun også bare super dygtig, men igen bare med løse tøjler. Hun gik dog fint med hovedet alligevel, og havde da også lodret næseryg og kontakt til bidet. Men en strakt hals :)
Desuden øvede vi det som vi har øvet lidt de seneste dage, og som jeg vil fortælle om senere, nemlig schenkelvigning. Kun to gange, da det bare var lidt hygge. Hun var rigtig god, men det er lidt sværere uden sadel. Dog ikke så svært som man lige skulle tro.

Bagefter fik vi så hygget igen i stalden. Elsker min lille pony :D

I dag var så dagen jeg var oppe til prøven. Det var forresten dansk, og fik den bedste udtalelse nogensinde (og et sikkert 12-tal).. (Ps. hvis du ikke kan lide lidt pral, men hellere vil høre om Ida, så hop vider i teksten). Får også 12 i standpunktkarakteren så er ikke helt forbavset, men bare frygteligt glad. Desuden var det bare ros på ros på ros til karaktergivningen, og ikke et eneste men... (Du ved: "du er rigtig dygtig til din analyse, men din formulering halter lidt) de sagde ikke en eneste dårlig ting. Det er ret godt. Jeg er overlykkelig nu. 

Det var som sagt den sidste prøve i år... Og i folkeskolen. I morgen dimitterer jeg fra min elskede skole gennem 10 år. Derfor er det også sommerferie, det vil sige en masse tid med Ida, og forhåbentlig ingen forsinkede indlæg :P
Efter ferien starter jeg så på gymnasium, hvis I gerne vil vide det :)

Men jeg fik en rigtig god og hyggelig dag med min elskede Ida, hvor jeg fik hende striglet og nusset.

1 kommentar: