mandag den 10. juni 2013

8/6 doomsday

Kender i ikke de der film, der handler om, at alle andre på jorden pludselig er væk? 

Sådan havde jeg det i dag..
Da jeg kom ud til Ida var hun alene ude på folden. Der var ikke en anden hest på de tre folde der er omkring hendes. Alle var væk. Hun var lidt urolig, men hun gik bare rundt og kiggede lidt, så ikke noget fuld galop eller andre ustyrlige ting.

Jeg stoppede min cykel og gik ind og hentede hende med det samme. Derefter gik jeg ind i stalden med både Ida og cykel. Det tig hun meget pænt. 
Her stod vi så og striglede lidt, men jeg undrede mig sådan over hvor alle,hestene var henne. Jeg tænkte at elevhestene nok bare stod i deres skur på folden, da det var ret tidligt. Og at de andre privatheste var ude at ride en tur. Dog gik jeg alligevel en lille tur med ida for, at lede efter dem... Men de var væk allesammen! Jeg tænkte dog, at jeg ville lede efter dem når jeg var færdig med Ida. Samtidig troede vitterligt at det var ligesom de der dommedagsfilm, så det ikke ville nytte noget at lede efter dem.

Nej okay... Jeg undrede mig bare over hvor de alle sammen var henne. 

Jeg og Ida fik da striglet lidt og det var bare super hyggeligt, og jeg plejer jo at sige at jeg godt kan lide når vi er alene, og det var vi da i hvert fald i dag. Fik styret min lyst til tosomhed.

Ej må indrømme at jeg troede at de alle sammen var væk... Sådan bare lige. Er ret overtroisk, så hvorfor ville det ikke kunne ske i virkeligheden?

Vi fik redet lidt inde i hallen bare mig og Ida... Hun var rigtig sød, mens er skete nu ikke noget specielt. Vi red forresten uden sadel. Det var ikke noget super hårdt noget, bare lidt lala inde i hallen. Hun gik ikke så meget fremad, men hun var vidst også rimelig træt. Så det er fint nok.
Hun gik også lidt til bidet, og ellers var hun dejlig aflsleppet. Vigtigst af alt løb hun ikke med hovedet i skyerne!

På dette tidspunkt af dagen var vi vel kommet til det vi kan omtale som klimaks i dommedagsfilmen. Det var nemlig her jeg fandt ud af hvad der var sket med dem.
De var ganske enkelt kommet på græs, hver og en. Eller rettere alle elevhestene var kommet på græs, og privathestene havde ganske rigtig gemt sig på deres sædvanlige fold.

Hvad sjovere er, er at alle fjordhestene stod i en klump og alle de andre heste stod i en anden klump. Fjordheste er og bliver det mest racistiske dyr i verden! Fjordheste er også det eneste andre heste Ida rigtig kan lide.

Jeg synes Ida skulle have lov til at komme ud sammen med dem. Også fordi hun ikke skulle gå alene igen. Så efter jeg havde skridtet sf, og striglet gik vi ud til folden.
Her løb hun hele vejen op til fjordhesteflokken, uden at se på de andre. Her kommer deres leder hest eminent så gående hen i mod hende. De har gået sammen hele deres liv pånær det sidste år. (Eminent er ejet af den samme som idas tidl. Ejer, og er derfor også en lånehest). De blevr overlykkedlige for at se hinanden igen, og de nussede hinanden. Derefter gik de lidt væk fra de andre, hvor de så stod og spiste græs for sig selv. Hun kom også hen til mig som om hun ville vise mig hvem hun havde fundet! En gammel ven.

Hun kom ned på sin anden fold en times tid efter, for at hun ikke skulle live syg, og fordi den hest hun står med skulle tilbage på folden.

Forresten undskylder jeg min manglende aktivitet her på bloggen.
Herunder vil jeg referere til min venindes blog: http://resofikka.blogspot.dk/2013/06/is-she-dead.html?showComment=1370961294190

1 kommentar:

  1. Ohohohohohoh vildt nok...

    Jeg har også prøvet engang hvor jeg bare tænkte "what hvor fanden er alle henne??!?!!!"
    Det er ganske skræmmende...

    - uh og jeg er "veninden" hihi!

    SvarSlet