onsdag den 12. juni 2013

10/6 almindelig dressur

Mig og Ida red lidt almindelig dressur på udendørsbanen. Hun var selvfølgelig super dygtig ligesom hun har været de sidste mange gange.

Hun gik rigtig flot i traven, hvor hun fik brugt benene rigtig godt. Desuden gik hun ret godt til bidet også. Det var ret konstant og meget afslappende. Hun gik bare super flot og stabilt.

Desuden hvad endnu vigtigere er, er at hun er holdt op med at løbe og skyde skulderen, som hun jo godt kan finde på når hun gerne vil galopere.
Det går stadigvæk lidt hurtigere efter vi har galoperet, men hun er meget nemmere at styre. Jeg mener... Jeg har stadig kontrollen også selvom hun løber lidt. Førhen begyndte hun som sagt at skyde skulderen, hvilket gjorde hende umulig at styre. Det var noget jeg var rigtig træt af, da jeg ikke forstod hvorfor hun gjorde det.
Dog "løber" hun stadig lidt, altså hun går hurtigere end jeg vil have det. Men hun bruger ryggen stadigvæk og går stadigvæk til bidet. Derfor er det et utrolig stort fremskridt.

Hun er desuden også bliver meget bedre til at runde sig sådan generelt. Hun er blvet god til hjørnerne og hun runder sig ikke decideret til den forkerte side. 

Den dag galoperede vi rigtig meget,... Og jeg elsker bare at galopere på hende ude på ridebanen. Det går så let og elegant.

Ej hun er bare mega dygtig altså...

Vi skridtede af på en lille hyggelig tur i skoven sammen med mau og Mathilde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar