fredag den 7. juni 2013

5/6 2,5 år sammen mig og dig Ida

ÅI dag havde jeg og Ida vores 2,5 års dag..
Det var nu ikke en speciel dag, men det er nu vildt at det er så lang tid siden jeg fik hende... Eller rettere at det ikke er længere tid siden. Det føles som 5 år mindst. Altså på den gode måde. Hun er bare en så stor del af mit liv, at det er mærkeligt at hun ikke altid har været det. Desuden har vi bare nået så meget, helt ustyrligt fantastisk meget.

Jeg havde købt en lille gave til hende, i form af nogle gode, helse, sundhedsgodbidder. Eller det påstår de i hvert fald at de er. De var i hvert fald forholdsvis dyre, og så var de fra Bluehors.
Dum som jeg nu er... Så glemte jeg dem. Helt ærligt Majse.

Desuden er det også denne dag jeg lidt betegner som hendes fødselsdag. Indtil jeg fik den "rigtige" at vide, da jeg "skulle" finde en dato, og jeg gad ikke på vores helårsdag, som er midt om vinteren. 

Nå.. Vi havde det ny rigtig hyggeligt. Hun gik ikke så godt i dressuren som hun har gjort de seneste dage. Men som sagt har jeg også fået et helt nyt slags bid, så hun skal lige vænne sig til det.

Hun kom lige hen til mig på folden, og blev rigtig glad for at se mig. 
Derefter fik vi hygget lidt i stalden.. Og så brugte hun lidt tid på at nusse mig i hovedet og sådan.

Derefter gik vi udenfor med sadel og trense og skridtede for. Da vi var klar til trav gik vi op på banen og så satte jeg i trav. Ved ikke lige hvad der skete, men følte ikke helt for det deroppe, så vi red ind i hallen i stedet for.

Hun gik som sådan fint nok. For et år siden ville det have været fantastisk. Men hun brugte ikke ryggen ret meget. Hun tabte bagbenene mega meget, og følte ikke rigtig, at jeg kunne gøre noget for, at få hende til at gå rigtigt. Hun var heller ikke så stabil på bidet, men altså... Det er jo helt okay at have en lidt dårligere dag.
Det var jo heller ikke fordi hun var direkte dårlig, hun var bare ikke så god som de sidste dage. Som jo har været enestående.
Galop og sådan var jo rigtig sjovt og vi flyver bare afsted igennem hallen. 

Vi skridtede af udenfor hvor hun jo bare var super sød... Men lidt for stædig, hun ville gå en lidt anden vej end mig :P

Derefter fik vi igen striglet lidt, hvor hun fik et par godbidder, og så kom hun ud på folden igen.

Jeg har en aftale med anemargrethe om, at hun kommer og tager billeder af dressuren på søndag.. Så kan i bedre få et indblik i hendes dygtighed.

3 kommentarer: