torsdag den 20. juni 2013

20/6 Der er noget guddommeligt over denne dato

Den 20. juni er en god dag. I hvert fald en god dag til, at tage billeder.
Jeg følte ligesom, at jeg havde brug for nogle nye billeder. Derfor fik jeg Anemargrethe til, at komme ud, og få taget nogle billeder af os. Grunden til at det lige skulle være i dag, var fordi, at for præcis et år siden, tog Anemargrethe nogle af de bedste billeder jeg har af mig og Ida. Indlægget, og billederne fra dengang kan ses her.Vi fik igen taget nogle rigtig gode billeder, og lyset var bare i top i dag. Det er og bliver bare en god dag at få taget billeder på.

Jeg startede med, at muge ud i boksen og generelt bare gøre de praktiske ting.
Derefter hentede jeg Ida fra folden. Vi fik striglet ret meget, da hun jo skulle være helt ren til at få taget billeder. Jeg fik ordnet hendes hove rigtig fint, og der kom olie på, så de også kunne skinne fint. Alt dette fik vi gjort inden Anemargrethe kom, og det var alt sammen utrolig hyggeligt og dejligt.
Da  Anemargrethe så kom, fik Ida lige endnu en tur over med nogle forskellige børster, så hendes pels bare blev så flot!
Vi gik derefter op på banen.

Det var ikke fordi hun var så mega dygtig til vores tricks, men hun var bare sådan et sødt stort nussehoved, at det var ligemeget.
Det var bare så hyggeligt, og hun var så kontaktsøgende, synes jeg. Det var ikke fordi hun gik væk fra mig ligesom i går. Jeg gav hende pauser en gang imellem hvor hun gik selv, men ellers var vi sammen.
Hun var rigtig god til at bakke, det har hun ellers glemt lidt igen, men i dag var hun super.
Løfte ben var også godt, hun også god til, men det øvede vi ikke så meget, da vi har øvet det en del her på det sidste.
Ryste glemte vi helt at øve, og jeg ved ikke hvorfor.
Kysse var det vi øvede mest, men hun var ikke helt koncentreret. Hun har været bedre. Hun gjorde det dog et par gange rigtig flot, men der kom ikke billeder.








Vi fik lavet nogle ret sjove ting. Vi tog f.eks. et spring, og sø øvede vi os I at hoppe lidt over det. Vi kunne både med og uden tov, det sidste er uden tov (men mig der er mærkelig og laver et high school musical hop)
Jeg fik hendes også til at snuse til en masse underlige ting jeg fandt. For eksempel den her lanterneting, som jeg fik hende til at snuse til. Den kunne hun godt lide, især fordi hun troede at hun kunne spise den. Så hun stod med læben og nussede på den.


Vi gik derefter tilbage til stalden, hvor hun fik vasket sine ben. Nøj hun synes det var rart! Det var også rigtig varmt ude på ridebanen, så det var dejligt for os begge at få kastet lidt med vand. Jeg har altid haft sådan en drøm om, at lære hende at drikke af vandslange. I dag lykkedes det så for hende, og det kom der nogle vældig sjove billeder ud af. Og som Anemargrethe udbrød "JEG ELSKER BARE BILLEDER MED VAND!"


Bagefter kom hun ud på en lille fold men mindre græs tættere på gården. Derefter hentede jeg Maurita, og så kom hun ud sammen med Ida. Lige da jeg kom ind på folden med Mau, kaldte jeg på Ida, da jeg ikke kunne se hende. Hun kom med det samme, men jeg tænkte bare, at det var pga. Mau. Dog var hun ligeglad med Maurita i starten, og kom i stedet hen til mig. Der stod vi så og snakkede lidt, hvorefter hun først der fik sagt hej til Maurita.

Da jeg kom hjem påpegede min mormor (efter at have set billeder fra begge dage (2012 og 2013), at hun var blevet bredere over bringen, (og generelt bare kraftigere) altså flere muskler. Det havde jeg ikke selv lagt  mærke til, men hun har helt og holdent ret! Ingen tvivl om det.

1 kommentar:

  1. Hvor er din hest bare sød! Hun er virkelig nuttet ^^

    www.pinkistheway.blogspot.com

    SvarSlet