tirsdag den 4. juni 2013

3/6 udendørs stjerne

Igen var Ida bare en stjerne i dressuren. Det er helt vildt så god hun er blevet de sidste par dage. Det kan sket ikke beskrives. Jeg synes virkelig bare det er blevet meget federe at ride dressur når hun går sådan!

Vi startede igen med at få striglet hvorefter jeg tig sadel og trense på og vi gik op på ridebanen. Den er lidt træls at ride på, da bunden er rigtig tyk på hovslaget, men fin nok i midten... Så man rider bare inde i midten.. Men det er en stor ridebane på 40*60 så det går nok :P
Det eneste er, at jeg har lidt sværere ved, at runde hende korrekt. Når ikke der er et hovslag, at støtte sig til. Men ikke i dag... Her gik hun simpelthen bare så flot. Præcist som de andre dage.
Nu har jeg lidt sværere ved at se hvordan det ser ud, da der ikke er spejle udenfor.
I starten brugte hun tiden på at kigge lidt rundt omkring, hvilket jo er fair når det er udenfor. Hun havde dog ikke hovedet i skyerne, men med en anelse syøtte på bidet. Hun gik dog med et flot og stabilt tempo. Lidt udendørs energi, men det skal der også være plads til. Det var dog på ingen måde løben, hvilket jo bare var perfekt. Der var mulighed for, at neg kunne ride i nedsidning hele tiden, hvilket også er et tegn på at hun ikke løb. 

Efter lidt tid begynder hun dog at gå til bidet. På en rigtig flot måde, det var meget stabilt og et konstant tryk på bidet hele tiden. Ikke noget med at tage hovedet ned, som hun gør hvis det bliver lidt hårdt. Nej nej, det var bare perfekt. Det hele passer bare sammen nu, før tabte hun ryggen, eller mistede fremaddriften når hun gik til bidet. De tre dele har aldrig rigtig været kombineret sådan stabilt indtil nu... Før var det maks to af tingene kunne. Er bare så stolt af alt det vi har nået på det sidste.
Igen... Er så ked af at jeg ikke havde kamera med.. Overvejer lidt om jeg skal tage det med på onsdag som er vores 2,5 årsdag, men samtidig er der ikke nogen til at tage billederne. Så har spurgt anemargrethe  om hun vil tage nogle på lørdag.

Det er dog vigtigst at fortælle det der gik bedst. Nemlig galoppen. Hun løb ikke, og hun lavede de flotteste galopanspring. Det var bare vupti...  Og så var vi i den her flydende og rolige galop. Samtidig med at hun brugte alle sine dejlige muskler. Hun er bare en drøm at galopere. Om hun er hurtig eller som i dag... Heller ikke imellem galopperne blev der løbet.
Vi galoperede nogle runder på begge volter, selvfølgelig med travepauser imellem. Da vi travede af synes jeg lige at vi skulle have en galop mere, og det blev hun noget så glad for. 
Så vi travede af igen, og skridtede af... Og hyggede i stalden... Og kom ud på folden.

Ej der er nu noget sjov jeg lige skal fortælle, for da jeg var færdig med at ride, hoppede jeg af.. Slap hende (som jeg plejer) og åbnede porten til stalden. Her følger hun efter mig så ind i stalden, og ned i det spiltov hvorvidt står og strigler. I dag stod vi så Ved en anden end normalt, men Ida gik da vare ind i den sædvanlige, og vente sig rundt, kiggede ud af vinduet og stilte sig, og så på mig... "Nu skal jeg have grime på."
Begyndte bare at grine vildt meget, og kunne næsten ikke nænne at flytte hende hen i den rigtige. 

Det skal lige siges at hun jo var løs hele tiden :) hun plejer bare at følge mig, men i dag blev det altså lige det hun selv,troede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar