onsdag den 29. maj 2013

29/5 krudtugle

Nøj Ida havde meget energi i dag, det var bare helt vildt.

Hus løb lidt rundt ude på folden, da jeg kom, men jeg fik hende dig ind, men det var desværre begyndt at regne lidt. Dog kun en lille byge.

Ida kiggede ret meget rundt, og det er et klassisk tegn på at hun har meget energi.
Da vi stod inde i stalden, fik vi striglet. Jeg fik alt vande af hende, og det lykkedes mig faktisk at få hende gjort næsten tør. Desuden stod jeg og nussede hende lidt i hovedet som vi nu gør.
Jeg øvede også kysse et par gange i stalden, det var hun også rigtig god til. Jeg tror hun synes det er lidt sjovt det tricktræning der.
Men det var virkelighyggeligt.

Da der kun var en elev til handicapridning (handicappede der rider), måtte jeg godt ride inde i hallen samtidig. Så det gjorde vi. Vi tog sadel og trense på, og gik derind. Det var rigtig hyggeligt, for de handicappede skal nemlig samle sådan nogle ringe op, og holde dem, eller have dem på hjelmen, armen, fødderne osv. Det samme gjorde vi, tog ringe, gik slalom, og ja.. Lyttede efter hvad ridelæren sagde, og gjorde det samme. Vi gik også med på en tur, men Ida er bare for hurtig i forhold til se langsomme og rolige elevheste. Så måtte holde hende ret meget tilbage.

Da Vi vi var ved gården igen, gik jeg tilbage til stalden, imens de andre de ud i skoven. Ida og jeg gik ins i hallen, og fik øvet noget trav.
Hun var ret dygtig, men hun har da været bedre. Hun havde en fin fremaddrift, men jeg synes ikke hun brugte ryggen så meget som hum burde. Det tog lidt tid, at få hende til det, men ti, sidst lykkedes det da. 
Desuden gik hun rigtig pænt til bidet, men lidt anspændt. Sådan er det når hun har meget energi, så krymper hun sig helt sammen. Jeg fik hende også til nogle gange at gå afslappet til bidet, samtidig med en god bæring, og at hun rundede sig godt. Dog ikke så lang tid, men det var da noget. Jeg synes generelt at hun var lidt dum til at runde sig, men det går nok. Det er altså når hun har meget energi, så ka hun ikke helt tænke.
DA vi skulle galopere blev hun glad, hun løb virkelig stærkt. Det var ret sjovt, men da vi travede imellem begyndte hun at hoppe og danse, og lave små cirkler, fordi hun ville afsted igen. Der blev jeg lidt sur på hende, og så gik hun utrolig fint i traven derefter, men stadig i hurtigt tempo i galoppen.
Vi skridtede af, og så striglede vi lidt igen.
Hun kom ud allerede klokken.5 i dag, trods det var en hverdag. Jeg kom nemlig ud til hende lige efter skole.. Men hun kom selvfølgelig ud på folden bagefter.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar