mandag den 20. maj 2013

18/5 badedyr

Igen vil jeg undskylde, at jeg har været langsom på bloggen.

Ida fik sit første bad med sæbe i år. Faktisk har hun aldrig fået et sædebad af mig før, men i dag fik hun det altså.

Der var ret varmt, så i stedet for dressur som jeg havde planlagt, fik hun sig et ordentlig bad.

Jeg fin hende først striglet, så al støv og savsmuldets fra boksen kunne komme sf. Derefter gik vi udenfor, hvor hun fik lidt hø, og så gik jeg ellers igang. 
Jeg startede med at skylle hende med en våd børste. Hum tog det rigtig pænt, som forventet. Der var ikke nogen problemer der.
Derefter fik hun en tur med sæbe, og til sidst blev det skyllet af.
Hun blev rigtig pæn. Der kom en masse skidt og snavs af, så det ha de den virkning det skulle.
Jeg tror hun synes det var meget rart, da hun havde det så varmt, at hun svedte ba af at gå på folden.

Da jeg var færdig lang tid efter, gik jeg en tur med hende for at hun kunne tøre. Hun var bare så sød, også selvom hendes hesteven kaldte på hende, blev hun hos mig, stadig rolig og upåvirket.

Vi kom tilbage igen, da hun var tør. Herefter fik jeg børstet de sidste skidtrester væk, og fik klattetpelsen ud, der hvor den var blevet krøllet.

Da hun kom ud på folden igen, startede hun med, at rulle sig, venligt ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar