fredag den 17. maj 2013

15-16/5 de samme dage

Jeg undskylder igen, at bloggen ikke er ajourført de sidste par dage. Jeg har simpelthen haft så travl pga prøver.
Dog har de sidste dage været ret ens, så skriver sammen. Den ene dag var vi alene, og den anden sag var vi sammen med Mathilde. Fælles for begge dage varm at de var super hyggelige.

Jeg startede som jeg nu plejer med, at ordne boksen.
Derefter fik jeg hende hentet fra fold, og vi stod og striglede. Pga varmen var hun ret træt, så jeg besluttede bare, at vi skulle hygge lidt med noget strigling og en lille skridttur.

Så jeg fik hende striglet, og hun fælder bare så sindssygt meget. Man kan godt se nu, at pelsen på kroppen især er ved at falde af. Det klippede og det ikkeklippede går fint i et med hinanden.
Hun er desuden blevet rigtig pæn sådan generelt. Både pelsen, men hendes form er også flot. Desuden er hendes hale og man blevet rigtig flotte her for tiden.
Det var rigtig hyggeligt at stå der i stalden med hende. Hun var bare så sød, så sød at jeg blev nødt til at give hende en godbid. Ej hun er nu altid sød, men jeg synes bare det er utroligt at man kan være så nuttet. Det er som om, at hun bliver mere sød for hver dag der går. Så længe det ikke går den anden vej.

Jeg fik taget trense på hende, og så red vi lidt udenfor. Vi startede rundt om ridehuset, da jeg ikke må ride andet end det forreste lille stykke i skoven alene. Og det må jeg også kun hvis der er andre på gården.
Da vi så havde redet nogle minutter kom ejerne sf gården hjem, og så red vi ud i skoven. Der er bare så flot nu, anemonerne er stadig lidt fremme, og ellers er skoven bare så flot og lysegrøn. Ida synes også at skoven smager noget bedre på denne tid af året. 
Det var bare en så god tur derude, begge dage.  (Dag nummer to red vi så direkte derud, da Mathilde jo var med). Ida var så sød og rolig, også selvom der red nogle andre heste den ene dag. Hun plejer at blive lidt 'vild' når hun er alene og der kommer andre. Dog ikke i dag, havde halsen nede hele tiden, og var afslappet og bare nød turen. Det er ikke så tit, hvid ikke første gang, hun har været helt rolig under en tur alene. Men nu var det jo heller ikke andet end ti minutter.
Det var i hvert fald rigtig hyggeligt og både Ida og jeg nød vejret og hinanden.

Bagefter fik vi striglet igen og så kom hun på fold igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar