mandag den 6. maj 2013

5/5 de nye stier

Stubmarkerne omkring gården er ved ar blive omdannet til skov. Indtil videre er der dog kun kommet stier. Vi har tænkt, den uges tid de har været der, at vi ville ride derude. I dag blev så dagen, da vi var i tvivl om hvor vi ville ride.

Jeg stod med Ida udenfor, vi havde sammen hentet hø i en gamle stald. Det er så hyggeligt.
Vi red jo sammen med mau og Mathilde, så der stod også ude og striglede med os.
Det var bare super hyggelig, jeg havde Ida stående sådan halvt løst, da jeg er blevet bange for at hun for tovet imellem benene. Hun blivet bare stående.. Men i dag var det nok mest pga af høet.

Men det var jo bare rigtig hyggelig som normalt. Jeg fik hende striglet rigtig pænt, hun fælder rigtig meget, og nu har hun heller ikke dækken på længere, så der er en del. Støv og sådan. Det passer mig fint, da jeg eeeeeelsker at strigle.

Vi red afsted og startede ned væk fra fra grusvejen. Her gik det meget godt, indtil der kom det her kæmpe store hul.. Altså det er en del af vejen, men detager bare mega stejlt nedad og meget stejlt opad. Vi hoppede begge af, da vi ikke havde ikke sadel på. Ida gik rigtig pænt nedad, men hun måtte altså gå ret hurtigt opad. Det var også uhyggeligt at være nede i hullet. Der var ligesom vildt langt ned da var nede i selve hullet.

Nå.. Vi kom op igen, og red o er vejen til den anden del af "skoven". Her var det bare sådan... Ligeud. Vi kom over på den anden side af vejen igen, og så red vi en lille runde på vores egen stubmark. Så vi fik redet på alle de nye stier.

Ida var bare mega sød, hun var rolig. Jeg havde bare helt løse tøjler, men Ida gik bare som jeg ville have hende.
Sådan som vi plejer.
Vi er nu kommet ret godt over ulykken :) hun er jo bare så skide sej!!

De nye stier er mega gode at ride på, jeg glæder mig til om mange mange år (hvis jeg findes til den tid) ... Men indtil videre kan man godt forestille sig skoven.

Da vi kom tilbage striglede jeg ugen, og fik vasket hovene.
Hun kom udgå folden igen og blev lidt oppe ved mig i den øverste del af folden... Hvorefter hun gik ned til de andre. Jeg blev lidt på folden for at se på hende.

1 kommentar: