torsdag den 2. maj 2013

2/5 at passe hund

Da jeg skulle hente Ida fra fold, var jeg nødt til, at tage gårdens hund, Bjørn med ind til stalden også.

Det resulterede i, at jeg måtte gå med Bjørn og Ida. Bjørn var dum og ville ikke med i ind. Og Ida var mega sød, hun stoppede når jeg ville have hende til det uden jeg tog fat i hende. Og så måtte jeg slæbe den dumme hund tilbage. Det tog sin tid.

Bagefter tog jeg Ida med mig udenfor stalden, og her stod vi så og striglede med noget hø. Det var virkelig hyggeligt. Der var jo ret varmt i dag, så hun fældede mega meget. Det tog sin tid at få det sådan nogenlunde væk. Da det så var det, tog jeg hende med ind i ridehuset. Her red vi noget rigtig god dressur.

Hun gik simpelthen så fint. Hun havde god energi, og var rigtig afslappet og nem at arbejde med. Hun i gik ikke så meget til bidet, men det var også hårdt pga varmen. Hun rundede sig dog super fint på den dårlige volte, hvilket hun selvfølgelig også gjorde på den gode. Hun gjorde vi alt hvad hun kunne, så det er bare super super godt. Jeg fik øvet schenkelvigninger, og ikke kun i skridt i ag, men også i trav. Jeg synes hun va god, dog fik hun ikke krydset benene særlig meget, men alligevel lidt. Hun var desuden rigtig god til at lave parader fra trav. Hun stoppede rigtig hurtigt, og hun var da også god til tilbagetrædning. Galoppen var heller ikke noget at sætte en finger på. Det eneste var vel, at hun meget gerne ville galopere, så hun løb lidt i traven.
Jeg fik også rundet hende i galoppen, og hun begyndte da at søge lidt ned. Desuden fik jeg hende ind på en meget lille volte.

Der var ikke rigtig noget skidt i dag. Hun gav sig fuldt ud, men samtidig med det synes hun selv at det var super sjovt.

Vi fik skridtet af i skoven sammen med solvej og hesten Katie. Katie er en af Idas meget gode veninder. Det gjorde at vi kunne ride ved siden af hinanden det meste af vejen. Skoven er begyndt at springe ud, så det hele er bare så fint. Det var en super hyggelig tur, og Ida var bare så afslappet og sød. Vi red en lidt anden vej end normalt, op af en meget stejl bakke. Her var jeg lidt bange for at hun ville sætte i trav, men det gjorde hun ikke.

Da vi kom tilbage striglede vi igen, men denne gang tog jeg tovet i hånden og så stod jeg og striglede sådan. På et tidspunkt holdte hun op med at spise hendes hø, og så stod vi bare og hyggede. Hun stod helt stille og jeg synes det kunne være sjovt, at se hvad hun ville gøre hvis jeg slap hende. Hun blev bare stående ved mig, og hvis jeg skulle hen at hente en ny strigle gik hun med. Da jeg skulle have hende ned i boksen, fulgte også bare efter. Hun forlod mig ikke på noget tidspunkt. Da jeg stoppede gjorde hun det samme, og det samme hvis jeg begyndte at gå. Trods mad andre heste osv.

Alt i alt en helt fantastisk dag med min lille pony.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar