tirsdag den 7. maj 2013

7/5 årets første bad

Jeg synes virkelig vi havde en god dag i dag, og når vejret er som i dag, kan det næsten ikke gå galt. Der skulle vidst blive lidt koldere samt regn de næste par dage, så det var jo bare med at nyde det.

Jeg vidste ikke helt hvad vi skulle lave, da jeg synes vi skulle ride, men inderst inde ville jeg bare have en hyggelig trætur alene... Kun os to.
Efter at have muget ud, hentede jeg hende fra folden. Vi gik direkte ud på de nye stier, og tog en runde. Dog gik vi ikke ned ad den stejle bakke, men i stedet ud på vejen. Det eneste minus ved det var, at der ikke bar nogen form for skygge, og vi svedte begge meget. Vi snakkede sammen om diverse ting, eksaminer og sådan (jeg lyder lidt syg når jeg siger det, men jeg snakker altså med min hest! Og hun er ganske god til at svare mig).

Da vi så kom ind i stalden (eller rettere udenfor) stod vi og striglede med vand og hø til Ida. Jeg startede med at vakse hendes ben med slange, det er jo ret lang tid siden vi gjorde det sidst, så der blev jeg ikke helt populær. 
Vi gik jo så udenfor, og hun blev striglet godt igennem. Desuden så fælder hun bare mega meget.
Jeg måtte kaste vand på mig selv en del gange for at kunne holde varmen ud. Til sidst besluttede jeg mig dog for, at jeg ville skylle hende. Jeg tog dog kun en spand med vand og en strigle. Jeg fik dynget en masse vand på hals og noget af ryggen, det synes hun var mægtig rart. Jeg fik faktisk vasket en del skidt ud af pelsen, og jeg fik også en lorteplet (kan forståes på to måder) af hendes bagben, so. Jeg ikke kunne få af med striglen. Den har irriteret mig rimelig meget. Hun stod og tørrede i solen, mens vi egentligt bare hyggede os. Jeg sad ved hendes hoved nede i høet, og prøvede at få noget hår af hovedet.

Da hun var tør, kom hun ud på folden igen. Jeg stod derude lidt, og jeg kom til at se op imod skoven. Der er begyndte at springe nogle af træerne ud, så der er nogle fine grønne pletter, set havde jeg ikke lige set før nu.. Jeg glæder mig nu bare til det springer helt ud :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar