mandag den 27. maj 2013

26/5 Ida som børnepony

I dag havde vi besøg af min mors kolleger og hendes børn som skulle have en tur på Ida.
Jeg startede derfor med, at tage hende ind en time før de kom, så vi fik lidt tid sammen alene. Det var rigtig hyggeligt, og tiden fløjter afsted.

Da de kom tog jeg sadel osv på Ida, og gik udenfor. De blev trukket rundt i noget tid, og Ida var rigtig sød, som hun nu er især overfor nybegyndere.
Derefter red jeg på hende inde i hallen. Hun var rigtig dygtig, men havde ret meget energi. Hun rundede sig fint på begge volter. Hun tig fine skridt, og hun søgte lidt ned til bidet. Så det var bare super godt. Vi travede ikke mega længe, da der simpelthen var for varmt inde i ridehuset. Men det var fint eftersom hun var blevet skridtet rigtig meget. Vi fik os nogle galopper, og det synes hun are var skide skægt. Det blev ikke så seriøst, og det var med en hånd og i fuld fart. Desuden gik jeg ikke så meget op i at hun ikke skulle løbe i traven, så det blev lidt useriøst.
Hun havde som sagt mega meget energi, og af en eller anden grund, begyndte hun at løbe virkelig hurtigt i galoppen. Ligesom dengang jeg faldt af... Det var lidt vildt, men alligevel også sjovt, da jeg stoler på hende, og ved at hun ikke vil gøre mig noget.
Vi fik skridtet af udenfor, også i ret lang tid, og det var bare super hyggeligt igen.
Igen fik vi striglet lidt, og så kom hun ud på folden til sin veninde Katie.

2 kommentarer:

  1. Så der var nogle, som fik lov at ride på Ida? :o <3

    SvarSlet
  2. Elsker ponyens navn :P
    - Hyggelig blog c:

    http://diywithida.blogspot.dk/

    SvarSlet