onsdag den 8. maj 2013

8/5 store trold

Ida var totalt idaagtig i dag... Og jeg kan ikke forklare hvad det er!

Hun er altså rimelig underlig nogengange, med det er også det der gør hende så fantastisk.

Jeg startede med, at muge mega pænt ud i hendes boks, efter at have gjort som jeg plejer, rev jeg det pænt og lige... Det blev mege flot.

Jeg hentede hende fra folden, og vi gik ind i stalden. Her kom fjordhesten til live i hende, og hun blev meget stædig, og ville ikke ind i striglepladsen. 
Da jeg så fik hende derind, striglede vi lidt. Vi hyggede os rigtig meget, men hun var bare et nussehoved, hvilket er så sjovt. Så kan hun slet ikke holde ud at jeg går fra hende, og hver gang jeg kigger væk bliver hun sur osv. Desuden tager hun hele tiden sit hoved og kigger på mig, eller vil nusse mig i ansigtet osv. Det er helt vildt kært, og jeg elsker når hun gør det.

Jeg øvede det med at få hende ind i stalden, da hun har gjort det før... Og Ida er sådan, at hvis hun først har besluttet noget, så er der ikke noget der kan ændre det!
Da jeg alligevel var igang med at jordtræne, øvede jeg også tricks. Vi skiftedes til at øve i at gå ind, og tricks og andre øvelser. Hun var god til trickene, men ikke så god til at bakke. Jeg måtte hjælpe hende ret meget.. Til sidst lykkedes det dog, og det var også først efter her, at jeg fik hende til at gå direkte ind i striglepladsen. Jeg fik hende så til at gå ind nogle gange, nu helt uden problemer. Vi striglede igen, og hun fælder bare sygt meget. Desuden var hun ret beskidt... Jeg fik hende dog helt ren og pæn..

Jeg tog trense på, og så red vi lidt rundt om ridehuset. Liv der rider Mads spurgte om vi ikke ville med på en tur. Vi red rundt ude på de nye stier, og fik en rigtig god tur ud af det. Det var super hyggeligt, og Ida var en stjerne.
Vi tog en lille travetur og det er faktisk første gang udenfor gården uden sadel efter ulykken. Hun var rigtig rigtig sød, men det var nu ikke det bedste. I dag samt sidste gang vi red, fik jeg lyst til galop igen udenfor efter ulykken. Jeg overvejede meget at gøre det, men jeg havde ingen sadel på, så det ville nok bare gå galt igen :p jeg har dog aftalt med min mor, at hun snart vil med ud og hjælpe mig i en galop. Så tager hun kameraet med :) mit kamera har bare drillet mig for tiden, men håber ikke det er noget alvorligt. Dog ved jeg godt inderst inde, at det bare er noget jeg forestiller mig, da andre ikke har mærket noget.

Vi forlod liv og Mads da vi kom tilbage til gården igen, da liv gerne ville ride lidt længere. Vi red over en kæmpe bunke med flis, uden hun tøvede.

Vi striglede som sædvanligt lidt igen. Og så kom hun på fold.
Jeg gik bagefter ned med vand på folden. Lige da Ida så mig, løb hun hen i fuld trav til mig.. Så hjalp hun mig med at fylde vand op, og så gik hun tilbage for at spise.




4 kommentarer:

  1. SØd blog og virkelig sød pony! :D

    http://youngwithhope.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Super sød pony <3

    http://www.wondermeart.blogspot.dk/

    SvarSlet