mandag den 20. maj 2013

19/5 tidlig morgen

Dette har jeg gjort meget for tiden; glemt at skrive :/ undskylde igen igen igen.

Jeg var oppe ved Ida allerede klokken 7:30, efter at have lukket de andre heste på fold, var klokken blevet 8 og jeg hentede Ida i boksen.

Hun ville ret gerne ud, og stod ret uroligt. Hun kunne vidst ikke forstå hvorfor hun ikke skulle ud. 
Hun faldt dog ned, men var stadigvæk meget opmærksomhedskrævende. Vi havde det dog meget hyggeligt, som altid. Hun er jo bare en stjerne uanset humør.

Nå vi fik redet lidt inde i hallen. Men hun havde godt nok meget energi. Jeg synes det er mega længe soden hun sidst har haft så meget energi. Jeg måtte bede hende en del gange, om at gå langsommere, til sidst hjalp det da også, men det tog sin tid. Hehe... Men energi er nu bedre en træthed.
Men jeg siger jer, hun var helt på dupperne. Efter vi fik skridtet for udenfor, gik vi ind i hallen. I starten gik hun okay, jeg prøvede, at få hende til at bruge energien på at samle sig fremfor at løbe. Engang imellem kunne jeg godt, det skiftede lidt.

På et tidspunkt begyndte huset bakke af, da hun ville udenfor igen. Med lidt et par venlige men overbevisende tryk, gik hun dog fremad. Igen med en susende energi. Hun gik dog først rigtig godt efter, at jeg havde galoperet en hel masse runder. Før var det bare et forsøg på, at miste en smule energi. Hun havde det nu mega sjovt, så det var jo altid noget. Det havde jeg nu også selv, jeg grinte faktisk ret meget.
Galoppen var super, det var rigtig sjovt, med vind i håret og det hele. 
Hun løb dog ikke særlig meget imellem galoppen. Og havd bedre er, så skød hun ikke skulderen.
Bagefter fik vi nogle rigtig gode runder i trav. Her gik hun flot, samlede sig og fik benene godt ind under sig.

Vi fik skridtet af udenfor uden sadel. Super dygtige hest, som begyndte at svede ret meget.
Efter at have striglet igen kom hun ud på folden til sin gode hesteven Katie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar