fredag den 17. maj 2013

17/5 svedig lille hest

Igen kommer der et lidt forsinket  indlæg, med samme grund som de sidste par dage. Jeg er så ked af at bloggen bliver sådan forsinket...

Jeg kan faktisk ikke huske så meget fra dagen, udover at hun var mega dygtig.

Men skal vi ikke gætte på, at vi started emde at få striglet. Det var garanteret også super hyggeligt.
Bagefter gik vi i hvert fald ind i hallen, og fik redet lidt dressur.

Hun havde ret meget energi, og hun gik rigtig godt. Hun havde en masse energi, som hun brugte rigtig godt. Hun havde en god fremaddrift, hvilket gjorde, at hun fik en rigtig god bæring. Jeg fik redet næsten udelukkende nedsidning, som jo tit betyder manglende fremaddrift. Men ikke i dag, hun tog bare så store og flotte skridt. Samtidig med det, gik hun rigtig pænt til bidet. Det er dog mindre konstant end det var i vinters, men der gik hun ikke så godt med benene som hn gjorde nu her for tiden. Det var rigtig flot, desuden er det at gå til bidet jo ikke så vigtigt som fremaddriften.

Jeg tror, at det så rigtig flot ud.

Noget andet der også er blevet godt, er at hun ikke bare tager lange flade skridt. Nu er hun skam også begyndt, at løfte benene mere end før. Det er også sådan noget der gør det hele mere elegant at se på.

Desuden tror jeg helt at hun havde glemt det med dårlig og god volte. For jeg kunne nemlig slet ikke mærke forskel på hvilken volte det var. Hun rundede sig ligeså flot på begge volter. Hun runder sig som en stjerne, fordi hun er en stjerne.

Vi fik selvfølgelig også en god galop, og det nød hun. Traven imellem, var også super god, hun løb ikke særlig meget, og holdt rundingen.

Vi fik skridtet af udenfor, men hun var godt nok svedig. Det tog mega lang tid at få hende tør, men det var helt vildt hyggeligt, så det gør ikke noget.
Hun havde også arbejdet så flot for al sveden.

A jeg striglede bagefter, fik jeg også brugt lang tid på at få det tørre sved af hende.

1 kommentar:

  1. Øvelse gør mester - og når man øver sig kan man godt begynde at svede...

    SvarSlet