mandag den 6. maj 2013

6/5 storartet

Ida var bare så dygtig i dag. Jeg plejer at snakke mega meget med hende når vi rider, og bare sådan generelt. I dag brugte jeg så et helt nyt ord... Nemlig storartet, og det beskriver dagen i ag godt, den var nemlig storartet.

Jeg var derude ret sent.. Jeg hentede hende 17:15 og satte i boks 19:30.

Lige da jeg kom ud af stalden. Fik hun øje på mig, hun holdte ikke op med at kigge efter mig til jeg stod ved ledet, hvor hun også kom mig i møde. Vi gik ind, hvor vi fik snakket lidt med en af de andre.

Da vi stod og striglede snakkede jeg samtidig meget med Mathilde omkring de forestående afgangsprøver. Jeg går jo i niende og hende i tiende, så det betyder en del her for tiden.
Vi fik dog lidt tid alene, hvor jeg snakkede lidt med hende om afgangsprøverne osv. Jeg tror godt at hun forstår at der sker lidt meget luge nu. Jeg føler ikke at jeg er helt nok sammen med hende, mener 100 på at det er derfor. Men som sagt tror jeg godt, at hun kan forstå det.

Vi gik ind i hallen, men med sadel på. Jeg fik skridtet lidt på hende, jeg kunne mærke at hun vil,r være ret god. Mathilde kom, og da hun har overvejet at købe den samme sadel som mig, ville hun gerne lige prøve den. Så hun fik en del runder i skridt, og en super kort runde i trav.

Da jeg selv kom op igen, var det ved at være tid til at trave.. Så det gjorde vi. Vi havde en rigtig hyggelig dressur, hvor vi fik snakket. Det var samtidig med ret løse tøjler. Hun fik dog rundet sig rigtig pænt på trods af det. Samtidig have hun også kontakt til bidet, og det er helt perfekt. Hun var dejlig nem at styre, og jeg synes jeg fik hende til at gå godt. Hun havde en god fremaddrift, og hun brugte ryggen super fint.
Vi fik øvet en hel del øgninger og hun var... Storartet

Vi fik noget super godt galop. Der er nu ikke så meget at sige. Hun lavede nogle rigtig gode galopanspring, hun var nem at runde og så synes jeg også hun var okay god i traven imellem. Men det er der vores fokus ligger mest på nu, samt at blive bedre til at runde sig på den dårlige volte (hvor hun nu var super god i dag).

Vi fik lavet en lille bitte volte i galop, kun syv meter eller sådan noget. Vi kunne ride hele 1 1/2 volte, det er bare totalt fremskridt.

Jeg skridtede en svedende Ida af udenfor, hvilket var super hyggeligt. Hun var sød og rolig. Jeg fik faktisk helt lyst til at galopere frit igen, så nu tror jeg snart det skal være.

Jeg striglede sveden af hende og fik vasket hove.. Så blev hun super fin.. Hun kom i boks bagefter.

1 kommentar:

  1. Godt nok ved jeg intet om heste, men det virker til at du har godt styr på det! ^^

    SvarSlet