tirsdag den 6. august 2013

6/8 Forskel

Jeg kom ud til en hest i dag, med et stort øje og et normalt øje. Jeg ved ikke lige hvad der er sket, men hun må have fået noget i øjet hun ikke kunne tåle. Noget der var værre end bare fluer og hestebremser. Jeg tror næsten det må være det insektspray hun fik på i går, som er kommer i hendes ene øjne på en eller anden måde. Det er super træls, men hun virker ikke til at være øm eller noget.
Jeg brugte ret lang tid, på at vaske det lidt med en kold klud. Eller retterede køle øjet lidt ned, men en våd klud, og det hjalp da en del. Men jeg måtte alligevel ved at tænke alle mine husmorråd ud vedr. heste.
Sæbespåner er mod hovbyld
Citron er mod hævet ganasche
Hvad er det nu lige der hjælper imod hævede øjne?
Når ja. Kamillete.

Så måtte jeg op i rytterstuen for at lede efter kamillete. Det var en masse sjove teer f.eks. Kirsebærte, Citronte, kvædete og ikke mindst en julete, som jeg lige har drukket. Meget god te!

Men jeg fandt ikke noget kamillete, så nu må jeg se, om ikke det er blevet bedre i morgen, ellers må jeg ud og købe noget kamillete til min hest.

Vi skridtede nu kun, pga. øjet. Men nu også fordi der var nogle meget tunge skyer over Aarhus i dag. Jeg var bange for et muligt tordenvejr, og vores ridehusbund afventer nyt flis, så man skal helst ikke ride derinde i dag. Så vi måtte lave noget der hurtig kunne stoppes igen, hvis der nu skulle blive regn.

Det gjorde det nu ikke, men Ida var simpelthen så nervøs og kiggede på alt. Det gør hun normalt aldrig, men det var lidt farligt i dag. Det gjorde så at vi ikke red så meget, da jeg ikke ville have en dårlig tur. Så jeg stoppede efter en runde, hvor hun var helt rolig og normal.
Inden vi stoppede fik vi dog redet igennem vandpytter. Endnu bedre fik vi travet igennem vandpytter! Det synes hun simpelten var så sjovt, og hun trak for at måtte gøre det igen. Det var vældig hyggeligt alligevel, og Ida er jo bare en god hest uanset hvad der sker.

Da vi stod i boksen igen, fik jeg for første gang i lang tid, vasket hendes hove og givet dem olie. Jeg har ikke rigtig følt, at det var nødvendigt, men de var nu blevet lidt tørre alligevel.
Desuden fik hun foder, og så kom hun ud på folden.

1 kommentar:

  1. Godt at juleteen smagte ligeså godt som den duftede :b

    SvarSlet