onsdag den 7. august 2013

31/7 dyrlægen besøger os igen

Det her indlæg flyttede sig, og det er ikke meningen. Men det er altså fra den 31/7 og IKKE den 7/8 :P Håber I forstår

I skrivende stund sidder jeg foran Idas fold og venter på at dyrlægen ringer til mig. Hun skal nemlig have sin anden vaccine. Det er godt nok kun en måned siden sidst, men da vi ikke har den præcise dato fra sidste års vaccine (da var hun hos gammel ejer) skal hun revaccineres. Så godt nok har vi ikke haft særlig meget dyrlæge ude, men det bliver der så lavet om på nu. Hvis i ikke ved det, så revaccinerer man af tre omgange, 2. gang en måned efter 1. gang. og den 3. gang et halvt år efter den 2.

Det er altid så spændende at have dyrlægen ude, og man lærer altid noget nyt, så jeg glæder mig meget.

Resten af indlægget er skrevet efter jeg kom hjem.

Der kom af underlige årsager to dyrlæger ud til hende, og jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor.
Men altså, de sagde alle mulige pæne ting om hende.
de sagde at...
- Hun holder sig godt hvad angår alder
- Hun har gode hove, med en bred stråle (det er første gang nogen nogensinde har sagt det)
- Hun har gode tænder, og de troede at hun lige er blevet raspet - men det er 1½ år siden, og de mente at der sagtens kunne gå noget tid før de skulle ordnes igen
- Hun har en pæn pels, og var generelt bare pæn

De synes dog, at hun var lidt tyk, men det er jeg nu klar over. 
Jeg lærte, som altid, en hel masse. Det er altid så lærerigt at have dyrlæge. Det er også så fascinerende alt det de ved om heste, og hvor meget de går op i deres fag. 

Derudover synes de også, at hun skal gå uden grime, for at hendes slidmærker efter grimen kan gå helt væk. Det havde jeg selvfølgelig også selv tænk på, men fik aldrig gjort noget ved det. Nu står hun dog uden grime, og jeg håber det hjælper.

Efter hun så havd fået stikket og skrevet i hendes pas og sådan tog de afsted igen, og jeg brugte lang tid på at strigle ida, og rigtig nusse hende og rose hende. Hun var nemlig så sød og rolig, som en hest der ikke kan lide fremmede nu er.

Jeg er så glad for de ting de sagde, og det er sådan noget der gør, at man føler man passer sin hest godt.


Ovenover ser i Ida med sin fine lædergrime på. Der er indgraveret hendes smukke navn i den lille messingplade i kan se.

Under er Ida og hendes flok på græsset. Ida går for sig selv ude i højre side.


Ovenover ser i Ida med sin fine lædergrime på. Der er indgraveret hendes smukke navn i den lille messingplade i kan se.

Under er Ida og hendes flok på græsset. Ida går for sig selv ude i højre side.



2 kommentarer:

  1. Du har skrevet en kommentar på min blog, om vi skulle følges. Jeg følger dig nu :).


    sweetlove-bloggen.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Vil du følges? Mixedbows.blogspot.com

    SvarSlet