tirsdag den 6. august 2013

5/6 Vi blæser væk... lige om lidt

Jeg synes simpelthen der blæste sådan i dag. Samtidig var der stadig rigtig varmt, så det var faktisk ret ulideligt at være udenfor.
Det var i hvert fald mit indtryk af dagen.

Jeg brugte en del tid på striglingen i dag, i det min mor pludselig kom fordi. Jeg og Ida synes det var lidt mystisk, men det viste sig, at der var en god grund til det. Jeg havde nemlig glemt mit nye insektspray, som dyrlægen jo havde anbefalet at jeg købte til hende. Det har jeg så gjort nu, og hun fik sprøjtet det lidt ud på hendes bringe. Jeg håber hendes kløer falder lidt, jeg tror nemlig at det er de dumme dyr.

Vi hyggede os virkelig sådan. Hun var rimelig træt, så da det blev til at ride, var det lidt begrænset.

Da vi kom op på ridebanen, blev hendes energiniveau dog lidt højere, hvilket var rigtig rart. Vi fik redet meget ligesom i går. Det var rigtig afslappet og, og vi red med ret lange tøjler. Jeg brugte en del tid på at strække hende ud, det er nemlig lang tid siden vi har gjort det, og jeg tænkte, at det ville være rigtig for hende. Hun blev rigtig nem at arbejde med, jeg fik hende faktisk til at runde sig rigtig hele tiden. På den måde var det noget bedre end i går. Efter hun blev løsnet op, fik hun også brugte halsen og ryggen bedre. Det gjorde, at hun faktisk kom op og gå i holdning. Samtidig havde hun et okay tempo, og det gjorde, at hun igen blev meget mere afslappet, og endnu nemmere at arbejde med. Hvis hun kommer i undertempo, bliver hun mere anspændt og derfor begynder hun også nemmere, at skyde skulderen.
Hendes galop var dog ikke så god, som i går, men det er også okay. Hun havde lidt svært med at springe an, men selve galoppen var dog super fin, men lige lovlig hurtig.

Især efter galoppen gik hun super godt. Hun gjorde virkelig sit bedste, og rundede halsen og gik så fint frem af! Jeg tog også lidt mere i tøjlerne, og så red vi en smule sådan. Jeg blev simpelthen så stolt af hende! Ellers var det bare en ganske almindelig sommer dressur, hvor vi jo generelt rider med løsere tøjler.

Bagefter fik vi skridtet af, og så fik hun en masse ros. Hun havde faktisk ikke svedt så meget, som de andre gange her i ferien, og det er virkelig rart, det er så svært at få af.

Og igen fik vi hygget i stalden, hvor hun fik sit foder med mere, inden hun kom ud på folden igen.

Jeg ordnede lige nogle ting inde i stalden inden jeg tog hjem. Da det så blev tid til, at komme hjem igen klokken 19:30, cyklede jeg lige forbi folden. Det ser så idyllisk ud, med en flok græssende heste på en sommeraften!


1 kommentar:

  1. Det er da det bedste når solen BAGER NED SÅ MAN ER VED AT BLIVE GRILLET! at det så blæser en lille vind så man ikke dør af varme.. ;))

    SvarSlet