fredag den 16. august 2013

14/8 Hils på din gymnasieelev Ida

Igen har jeg et forsinket indlæg, men et godt råd her på min blog er, at se datoen i overskriften. Det er nemlig den dag jeg skriver for. Datoen ovenover er hvornår jeg har skrevet indlægget. Jeg vil altid skrive indlægget som var det den pågældende, da det bare er meget nemmere. Men altså her i onsdags (14/8), startede jeg i gymnasiet, hvilket allerede nu synes så fjernt! Forresten vil det første stykke, som dette, altid være en lille besked, fra den dag indlægget er skrevet. Som i dag hvor det er skrevet den 17/8. Dette gælder selvfølgelig kun hvis det er et forsinket indlæg. Håber i kan følge med i min metode, ellers må i endelig bare skrive.

Jeg kom senere ud til Ida, hvilket jeg regner med bliver normalen. På den måde kan jeg nå, at lave lektier inden jeg tager ud til Ida. Det gør så, at jeg ikke har en masse ting at tænke på, når jeg er derude.
Da jeg så kom ud til hende, snakkede jeg først lidt med Mathilde, som stod og striglede Maurita. Men jeg gik ud til Ida efter 5 minutter, da jeg ikke kunne vente med, at fortælle om skolen, og menneskene og sådan. 

Det har faktisk været lidt svært her den første dag, jeg er ikke så god til nye mennesker. I hvert fald ikke mange nye mennesker, men jeg fik talt om det med Ida, og jeg indså, at det nok er meget normalt.
Jeg fortalte hende om alle skolen bygninger, som er svære at finde rundt i. Der er rød bygning, festsalsbygning, hvidbygning, nybygning og meget mere. Det var rigtig hyggeligt, at stå der med Ida. Mathilde og Maurita var der stadig, så jeg snakkede også lidt med Mathilde. Jeg havde ikke tænkt mig at ride, da jeg var meget træt efter dagens strabadser. Men da Mathilde skulle ud, spurgte jeg alligevel om hun ikke ville vente, så jeg lige kunne få en trense på Ida. Og det gjorde vi så. Derefter gik vii udenfor, og jeg hoppede op på hende.
Det var en super flot dag, der var rigtig varmt, og så var solen tæt på at gå ned. Så skyggerne bliver lange, og himlen rød. Det var en rigtig god dag, at være ude på skovvang sent. 
Vi skridtede sådan set bare rundt om ridehallen, men det var alligevel en god tur, og vi fik snakket videre om gymnasiet. Mathilde er forresten begyndt på et andet gymnasium to dage før mig.

Efter ca. 20 minutters skridttur, skulle Mathilde ind i hallen for at ride, imens skridtede jeg og Ida, hen til stalden, hvor vi gik ind og striglede videre. Det var også super rart at stå alene med hende. Det betyder så mege for mig, at jeg har Ida til at hjælpe mig igennem gymnasietiden.  Det bliver nok lidt stresset kunne jeg forestille mig, og det gør det også bare endnu vigtigere, at jeg har en til at få mig til at slappe af. Jeg skal nok få tiden til hende, og lektierne. Man kan hvad man vil, så længe man strukturerer sin tid godt, heldigvis er jeg god til at gøre dette. Faktisk er jeg blevet udstyret med to timer mere end alle andre, så det går jo nok.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar