søndag den 4. august 2013

4/7 Det ser I ikke så tit

Jeg fik Anemargrethe til at tage nogle billeder og videoer af Ida i dag. Billederne får i selvfølgelig at se længere nede, men videorne må i vente lidt med. Nu kommer der så en dårlig undskyldning om hvorfor... Mit stik til min Ipad er gået i stykker, og normalt ville jeg redigere der... Desuden kan min pc ikke rigtig noget mere krævende end facebook og blog lige nu. Den er simpelthen begyndt at lyde som en rumraket der er ved at bryde atmosfæren. Og så havde jeg desuden det her problem med, at mine videoer blev slørede, og så blev jeg anbefalet at få den nye version af moviemaker, som jeg nu har fået. Det virker dog ikke, og ved ikke om det er min computer eller selve programmet, men samarbejde vil det i hvert fald ikke.

Det er et mysterie..

Billederne er også vigtigere, og det specielle er jo, at vi red dressur. Det har jeg faktisk ikke vist så meget af, og jeg tror det er fordi jeg synes, at hyggebilleder er lidt mere sigende og spændende at kigge på. Desuden er der så mange måder, at ride dressur på, at der helt sikkert er nogen derude, der er stik i mod mine metoder.

Men nu til dagen med Ida. Jeg kom derud lidt i fire, så der ikke ville være så varmt. Det var der nu alligevel, men der blæste en del, så det betød ikke så meget.

Jeg startede med strigling og diverse nusseri og generelt bare en masse hygge.

Derefter skridtede vi for, rundt om ridehuset, og så red vi op på banen.
Jeg synes hun var super dygtig, men hun havde desværre et par perioder, hvor hun fik nogle tilbagefald, så hun løb og skød skulderen et par steder. Desuden var hun bare rigtig frisk, så da vi først havde galoperet ville hun ikke rigtig andet.

Hun havde derfor også en super fin fremaddrift, og jeg kunne sagtens kontrollere den osv. Hun lavede nogle rigtig gode parader i dag, og jeg synes især at tilbagetrædningerne er super gode.
Hvad angår hendes hoved, så rider jeg hende, som I måske kan regne ud, ikke så meget til bidet mere. I hvert fald ikke på den måde som mange mener det skal gøres på. Vi har nemlig begrænset det, at runde halsen osv. Vi gør det en gang imellem, men vi kan bare bedre lide den anden måde. Hun går meget mere afslappet, og det er bare altafgørende! Dog var hun lidt stiv i halsen i dag, men det er også ret lang tid siden vi sidst har redet dressur. Det gjorde dog, at hendes hoved ikke var lodret hele tiden. Men som I også kan se på videoen og billederne, så var det ikke fordi hun kiggede på skyer. Desuden synes jeg, når man kigger på videoerne og billederne, at det ser meget godt ud. Jeg har ikke haft de største muligheder for, at se hvordan det ser ud når vi rider. Jeg blev dog positivt overrasket, især fordi jeg ved, at hendes hoved står mere lodret normalt.

Hendes galop var desuden rigtig god, det gik bare meget hurtigt, så det var også lidt svært at arbejde med hende.

Vi skridtede af, på en egentlig meget hyggelig tur i skoven. Det var bare længere end normalt, så hun blev lidt urolig. Det bliver hun nogle gange når hun rider alene, i sær steder som hun ofte har redet før med en anden. Vi vendte derfor om, før vi havde planlagt, og så skridtede vi også lidt af derhjemme.

Men nyd billederne, og glæd dig til videoen kommer. Jeg håber, at I kan se fremskridt fra de få andre dressur billeder der er herinde.





5 kommentarer:

  1. Hahaha skide godt billede med rumraketten hahah

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo bare den kolde sandhed!

      Slet
  2. Tak for din søde kommentar på min blog! Super skøn blog du har dig, smadder gode billeder! :-)
    Vil rigtig gerne følges, & følger dig nu :)

    Knus Michelle ♥
    http://giveyourdaycolors.blogspot.dk/

    SvarSlet