lørdag den 17. august 2013

16/8 På tur med en hund

Dagen i dag var var meget ligesom de andre dage. Vi tog den bare stille og roligt, med en lille tur en anelse trav og sådan.
Efter at have striglet i stalden, hvilket også var stille og roligt, der skete ikke så meget. Men vi snakkede selvfølgelig sammen og vi havde det bare godt. Hun blev rigtig blød, og glat at røre ved, efter jeg havde børstet. Hun er også begyndt at fælde igen. Jeg synes måske det er lidt tidligt, men det ved hun jo bedst.

Det var bare planen, at vi skulle ride udenfor, sådan bare lidt rundt om rudehallen mest i skridt men med en smule trav. Jeg har fundet et ret lang stykke vi kan trave på, så nu bliver det til meget udendørs trav, også selvom det ikke bliver til så mange ture. På vores travested er der faktisk tre forskellige slags underlag, så hun får en god træning.
Efter at have travet 2 gange, ville jeg skridte af. Men da Dorthe og Bjørn (hunden) skulle ud og gå tur, spurgte jeg, om jeg ikke måtte komme med. Det var en meget hyggelig tur. Ida er ikke så vild med, at gå ude i den rigtige del af skoven alene. Men det at Bjørn var med gjorde hende lidt mere rolig. Hun var rolig indtil et sted hvor hun så slet ikke ville gå længere. Derfor hoppede jeg af, og så kunne jeg sagtens trække hende vejen hjem, uden problemer. Ud over at hun gik meget hurtigt, men det er fint, er stolt af at hun overhovedet gik derud. Jeg tror vi skal trække lidt flere ture for at øve hende.
Hun var alligevel rigtig sød.

Vi striglede ikke så meget efterfølgende, men lidt blev det da til. Desuden fik hun sit foder, og så kom hun på fold igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar