torsdag den 26. december 2013

25/12 Ida did great!

Da jeg havde staldvagten i dag, kørte jeg ud til Ida rimelig sent, så hestene kunne stå ude i så lang tid som muligt. Jeg hentede hestene ind fra den ene fold, hvorefter jeg mugede ud hos Ida. Derefter hentede jeg hestene fra Idas fold og til sidst selve Ida.

Jeg trak hende direkte op på striglepladsen, hvor vi stod og striglede til hun var ren og pæn. Det er længe siden vi har lavet jordtræning, så jeg synes at det var på tide at vi skulle øve lidt igen.
Jeg har haft lidt problemer med, at hun har været masende og ukoncentreret under vores træning fra jorden. Hun er nu blevet meget bedre igen, og hun er fuldt engageret i det vi laver sammen. Det går super godt med os. Det sidste lange stykke tid har der ikke været nogle problemer, og i dag gik det helt perfekt. Hun fulgte efter mig uanset hvad, faktisk så meget at jeg ville indlære en nye øvelse: "blive". Jeg havde ikke regnet med at hun ville fange det så hurtigt, men efter et par få forsøg gjorde hun det upåklageligt! Jeg udviklede lidt på tricket, ved at få hende til at vente for så at jeg gik om bagved hende. Derefter kaldte jeg så på hende, og hun kom luntende.

Vi øvede også vores andre tricks og øvelser igennem:
- Ryste (både fra ryggen og jorden)
- Kysse
- Løfte ben (som hun nu kan med begge ben)
- High five
- Bakke (både forfra og fra siden)

Jeg er rigtig stolt over hvor hurtigt vi kan indlære tricks og øvelser nu. Det er noget helt andet end da vi startede med at lære tricks. Når man lige kender til koderne, går det som smurt!

Vi var alene på Skovvang igen i dag, og vi havde det bare super hyggeligt! Vi kan lidt flere ting når vi er alene, da jeg ikke skal tage hensyn til de andre. F.eks. plejer Ida at stå løs under striglingen når vi er alene, og det er også sjældent jeg generelt har tov på hende når vi bevæger os fra et sted til et andet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar