lørdag den 14. december 2013

11/12 fino!

I dag lånte jeg Livs hackamore (Liv er en pige på skovvang, som jeg snakker en del med. Hun er den eneste der foarstår min maerklige humor!)
Vi startede selvfølgelig ud med at strigle lidt og hygge i stalden. Det er virkeligt rart, at der ikke er så koldt her i år, da det ellers kan blive rigtig træls at gå i stalden, når ens fødder har været frosne i et godt stykke tid!
Bagefter gik vi ind i ridehuset, med sadel og et hovedtøj med hackamoren i. Jeg synes hun gik super fint. Hun havde dog lidt svært ved at bruge ryggen, så hun jappede lidt. Hun gik fint og afslappet med hovedet, og da jeg efter ca. 10 minutter fik hende til at bruge ryggen mere, gik hun også til bidet. 
Jeg kan rigtig godt lide at ride med hackamore, selvfølgelig skal vi lige vænne is til det. Jeg synes generelt at mine signaler bliver meget bedre, da jeg selv er mere afslappet, desuden stopper hun nemmere, og hun går i højere grad selv til bidet. Der er vidst ikke tvivl om at vi skal have fat i en, jeg skal bare lige have finde den rigtige størrelse og model. Jeg tror jeg køber en når vi skal til Herning til marts.

Vi galoperede for første gang, og det gik også glimrende!

Vi  skridtede selvfølgelig også af, og vi gik en lille runde udenfor ridehuset i det buldrende mørke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar