søndag den 22. december 2013

18/12 Den nye sadel!

Jeg fik min nye sadel i dag. I kan vel godt huske, at jeg har skrevet om min nye sadel.

Den er ny blevet tilpasset, der er kommet en ny gjordstrop, og nu er den så endelig kommet hjem efter en uges tid!

Min mor kørte mig ud til Ida med den. Derefter mugede jeg ud og så striglede vi og hyggede os. Da det så blev tid til at få sadlen på, måtte vi først bruge ret lang tid på at få spændt jorden. Jeg havde lånt en på 110 cm, som lige manglede det sidste lille stykke for at passe. Til sidst fik jeg den op i det første hul, og derefter kunne jeg stramme den op i 4 hul på hver side - hopper!

Jeg var jo også ude at ride med den for første gang i dag, og hun gik virkelig godt med den. Hun brugte ryggen og benene rigtig godt. Selv havde jeg lidt svært at side i den, da jeg jo er van til min dressursadel.
Jeg følte det var som at gå tilbage til rideskolen, da vi jo red med kombisadel dengang. Hun gik bare rigtig fint, det var lidt svært at lave galopanspring - jeg kunne sagtens få hende frem i galop, det var bare ikke et anspring i min forstand. Men det går jo nok, det var dejlig nemt at side i den i galoppen, og jeg tror det bliver godt at komme ud at springe i den. Inden vi kommer det, skal jeg vidst lige have fat i en længere gjord, og så skal den lige prøves et par gange mere i dressur!

Alt i alt en tilfreds ny sadelejer - tænk jeg har to sadler nu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar