mandag den 30. december 2013

29/12 ny boks til søde Ida

I dag flyttede jeg Ida over i den nye boks. Det har jeg valgt at gøre af flere forskellige årsager. 
For det første er der ikke nogen andre heste der står i de bokse ved siden af hende, så hun er lidt alene.
Den gamle boks er meget mørk, da der mangler en lampe og desuden er der ikke rigtig noget vindue. Desuden kan hun tage hovedet ud i den nye boks, og det kan jeg godt lide. Boksen er også et par kvadratmeter større, og ikke fordi den anden er for lille, men jo større jo bedre. 

Jeg startede med at muge ud i den gamle boks, hvorefter jeg tog ny strøelsen i den nye boks, og gjorde det pænt og rent inden jeg hentede hestene ind fra fold. Da Ida kom ind i boksen, kiggede hun først i vandkoppen, derefter forderkrybben, til sidst kiggede hun ud af vinduet og så var hun ellers hjemme. 

Derefter hentede jeg lidt hø, og striglede hende pæn og ren inde i den nye boks. Vi lavede ikke rigtig noget i dag, da jeg gerne ville have at hun skulle falde godt tilpas i boksen.

Jeg flyttede vores boksting tilbage og skrev hendes navn osv på navneskiltet udenfor boksen, og det blev nu så pænt!

Det er sjovt hvor lille hun ser du derinde, når man kan sammenligne med de store heste. Hun kan kun knap nok nå over boksdøren med hovedet, hvor de andre hestes hoveder er i midten af "hullet". Det ser rimelig sjovt ud.

Jeg fik ikke lige taget et billede, men skal nok gøre det i morgen. I får lige et billede fra et par dage siden i hendes gamle boks.

      
       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar