lørdag den 14. december 2013

10/12 hopper!

Denne dag brugte vi på at springe. Også selvom det slet ikke var meningen at vi skulle ud og springe, skete det alligevel, og det gik super godt.

Inden jeg tog ud til Ida var jeg ude at få min nye sadel ordnet. Den er snart klar til brug, men jeg har fået bestilt et kopfjern hjem, som de ikke havde på lager. Derudover skal den lige tilpasset osv, men jeg regner med at den er klar til brug inden jul. 

Jeg tog min dressursadel på da jeg skulle ud at ride, jeg tænkte at det ville være meget godt at begynde at ride i den igen, da jeg helt har glemt hvordan man rider i sadel. Vi startede med at skridtenfor, hvorefter vi tog noget trav i ca, 5 min med løse tøjler. Vi nåede også at ride en lille smule trav med strammere tøjler. Dog satte pigen Liv nogle spring op, og jeg synes det kunne være sjovt at tage et lille kryds i trav. Det var ikke højere en dybe cm på det laveste sted, så hun sprang ikke rigtigt. Efter 15 min, med en masse skridtpauser indimellem, fik jeg blod på tanden. Vi tog det lille spring i galop en gang. Hun synes simpelthen det er så sjovt, og hun nød det helt vildt meget, så jeg lånte en sikkerhedsvest, og vi satte springet op til ca. 50-60 cm (bommen lå på to tønder, så ved ikke hvor højt det lige var), det tog vi så i galop to gange, og hun sprang fint over! Jeg kunne godt holde mig på også selvom det var i en dressursadel, men det var sværere end med dem jeg har lånt. Jeg rider med nissehue her i julen, som sidder uden på min hjelm, og det var faktisk ret irriterende under springningen, da den hele tiden klaskede ind i mit hoved.

Der var fem andre heste i ridehuset, så er stolt over at hun ike blev mopset under springningen. Da vi skridtede af, blev hun lidt mere hoppet, og hidsig overfor de andre, men ikke alligevel ikke særlig slemt. 

De sidste fem minutter af afskridtningen gav jeg min veninde lov til at ride hende i skridt. Imens fik jeg lov til at ride lidt på hendes, og jeg kunne slet ikke finde ud af det. Jeg har førhen redet en del på ham, men jeg kunne slet ikke komme ned og sidde på ham. Jeg kunne næsten heller ikke få frem i galop, da jeg jo er vand til at man med Ida bare skal give et lille bestemt prik.

Jeg blev så stolt ag hende og vores springning, og vi hyggede selvfølgelig en hel masse i stalden bagefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar