lørdag den 7. december 2013

7/12 leg og grin!

I dag havde jeg en skøn dag med Ida!
Vi startede med at strigle og hygge ude på staldgangen, der var rimelig koldt, da jeg kom rimelig sent ud til hende. Da jeg begyndte at fryse tog jeg et tæppe og trense på og vi gik ind i hallen.

Hun gik ligeså godt som altid. Vores dressur er ved at blive kendetegnet af en stor glæde fra begges side. Vi elsker det virkelig begge to, og det er langtfra seriøst! Dog får vi lavet noget ridning som skaber nogle gode muskler og så har vi det bare skideskægt sammen. Hun er virkelig blevet et lille muskelbundt her for tiden. Både i halsen men allemest i ryggen, som hun nu også er begyndt at bruge rigtig meget, og kommer super godt ind under sig!
I dag gik det som sagt også skidegodt. Vi red dressur og fik da også galoperet selvom jeg ikke havde tænkt det da vi begyndte at ride. Men hun var virkelig sød og hun rundede sig godt i alle gangarterne. Hun er begyndt at gå endnu bedre i galop end i sommers. Det er efter hun er begyndt at gå uden sadel, så har jeg meget lettere ved at samle og runde hende.

Da vi var færdige med ridedelen og jeg egentligt var ved at hoppe af, fik jeg den ide at samle den hestepære op hun havde lavet fra ryggen af. Det var en længere proces, da jeg skulle samle den op med en greb fra hende, og lægge den over i en trillebør for enden af ridehuset. Lad mig bare sige, det var nok nemmere at hoppe af og samle den op, især fordi jeg skulle af uanset hvad. Det ville dog ikke have været lige så sjovt! Hun var virkelig dygtig til at forstå min bensignaler imens jeg red rundt med greben i begge hænder. Hun var også super dygtig til at stå stille når jeg brugte tid på at samle den op.
Hun undrede sig over hvad jeg lavede, men hun syntes nu det var helt fint.
Jeg havde det i hvert fald sjovt!

1 kommentar:

  1. Hey Ida & Maja.
    Du var med i en konkurrence andgående en blog-anbefaling. <3
    Du har vundet! Du skal være med d. 14 Dec!

    Hvis du gerne vil være med, eller ikke har lyst til at reklamere for din blog, så skriv til min på min blog.

    http://turquoise-and-caicos-julie.blogspot.dk/

    SvarSlet