søndag den 8. september 2013

7/9 7-9-13... Om igen Maja!

Da jeg stod op i morges, tænkte jeg på, at det jo i dag er 7-9-13. Så det må jo være en dag der giver held, eller måske lige det modsatte. Jeg tænkte, at jeg ville falde af hende i dag. Jeg ved ikke hvorfor, men det gjorde jeg. Det var ikke noget jeg blev nervøs over, men det var måske bare en større grund til, at jeg glemte det klassiske udtryk 7-9-13...
Så kan i gætte hvad jeg gjorde i dag? 
Jeg faldt af... 

Og det var simpelthen så hylende morsomt! Jeg skulle have filmet det!

Vi havde jo selvfølgelig startet med, at strigle og sådan. Og da vi så skulle ud at ride lidt. Selvfølgelig uden sadel og bare lidt rundt om gården som vi jo plejer. 
På marken ved siden af, var de dog ved, at ordne noget hegn med en stor bil. Så da vi red op ad grusvejen langs med folden fik hun øje på den her bil. Og hun kiggede simpelthen sådan på den. Da vi så kom lidt tættere på den, stoppede hun op. Og ud i det blå fik hun et chok og hoppede et skridt til siden.
Normalt kan jeg jo godt holde mig på, men da hende hop ikke blev udløst af en lyd, bevægelse o.l. så var jeg slet ikke klar til det.
Hun stod lige ved siden af mig, da jeg lå dernede på jorden. Først kiggede hun efter bilen, men da jeg så rømmede mig, fik hun stråtags øje på mig igen. Hun puffede sin store blide mule hen til mig, og jeg fik rejst mig op. Jeg begyndte bare at grine sådan af hende. Hvordan kan hun dog blive bange for det! Det er da lidt pinligt for hende. 
Jeg kom naturligvis ikke til skade, og jeg fik igen bevist, at det faktisk er ret sjovt at falde af!

Vi trak tilbage til stalden igen, hvor jeg hoppede op. Vi red derefter op til folden igen, hvor hun igen blev bange for den samme bil. Men denne gang var jeg forberedt, så jeg holdte mig på. Den anden gang var faktisk mere voldsomt, hvis man kan sige det sådan. Da hun nærmest sprang til siden anden gang.

Men jeg blev jo som sagt på, dog red vi lidt tættere på bilen, og jeg hoppede ned for, at vise hende, at den altså ikke var farlig. Derefter træk vi lidt rundt for, at hun kunne falde lidt ned igen.
Så hoppede jeg op tredje gang, hvor hun kiggede efter bilen, men ikke blev bange på nogen måde.

Bagefter fik vi lige tid til, at strigle lidt igen inden jeg skulle videre. Dig havde rideturen taget lidt længere tid end planlagt, men vi nåede det hele, og hun kom ud på sin fold igen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar