mandag den 4. juni 2012

4/6 Jordtræning

I dag orkede jeg simpelthen ikke at ride, så besluttede at have hende løs i hallen, og derefter lave lidt jordtræning. Hvilket gik over alt forventning.
Jeg startede med at lade hende løbe lidt rundt og hygge, og hold fast den hest kan løbe! Bagefter øvede jeg i at følge efter, det gik super godt, som det jo plejer at gøre. Men da jeg sat i trav reagerede hun meget bedre end hun plejer, selv end i skridt. Jeg fik hende til at kunne gå stillestående til trav, til at stoppe igen. Det var bare mega fantastisk, og det bedste var at hun ikke tøvede med at stoppe ved mig.
Hun er stadigvæk ikke helt skarp til at følge efter mig hele tiden, og nogle gange gik hun lidt væk fra mig igen. Men her lærte jeg hvad jeg skulle gøre, nemlig at gå væk fra hende. Det bedste var på et tidspunkt da hun holdt op med at følge mig, så stod hun oppe i den ene ende, og jeg gik ned i den anden, og så da hun så jeg stod der nede kom hun med et kæmpe vrinsk og begyndte at gå ned til mig. Hun er dog statid bedst når jeg har en godbid i hånden, eller rettere hun tror jeg har en godbid i hånden d:
Det var virkelig en dejlig dag i dag :D
Nu her når jeg skriver det her kommer jeg lige i tanke om at hun faktisk også er blevet meget nemmere at lade være med at spise græs når vi er udenfor d:
Ida ruller sig :D

Ida da hun er løs i hallen, og ruller sig d:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar