fredag den 8. juni 2012

Opdatering

Det går mega godt med Ida, simpelthen alt er blevet perfekt nu <3
Måske fordi jeg har redet henne i 1½ år nu... når jeg tænker over det har vi godt nok nået så meget. Hun er gået fra træls til perfekt, og jeg er gået fra en af de dårligste ryttere i verden, til god (hvis jeg selv skal sige det). Jeg har redet Ida, og hun har redet mig... HUN ER PERFEKT!
I dressuren er hun begyndt at gå så godt, hun går rigtig godt, og er mere konstant på bidet, og det er også begyndt at være i skridt. Hun er blevet meget mere smidig, og hun får bare flere og flere muskler. Noget der virkelig viser hvor langt vi er kommer er at, jeg har lavet en schenkelvigning. Jeg tror i hvert fald den var tæt på perfekt, og jeg er godt nok stolt at os begge, da vi gjorde det på 4. forsøg, og jeg har ikke prøvet det før, og det tror jeg heller ikke rigtig hun har. Andre vil nok mene at det stadigvæk er langt fra perfekt, men er totalt ligeglad... for jeg synes hun er så dygtig!!

Fra jorden er det nu helt perfekt. Både i hallen, i stalden, på fold, i skov og udenfor. Udenfor har jeg haft ret svært ved at holde hende væk fra alt græsset, og da hun gik derhen kunne jeg ikke rigtigt få hende væk igen... Men nu går hun næsten aldrig derhen, og lægger heller ikke an til det. Når hun så en gang imellem gør det får jeg hende hurtig op igen, og sådan er det også i skoven. Og det er ikke fordi jeg har meget fat i tovet, jeg holder bare ligeså blødt fat i det ude for enden. I går prøvede jeg også at gå uden for uden tov, de første 5 meter gik perfekt, men bagefter skete der alligevel noget lidt spændende... d:
På folden går det også godt, hun kommer til mig som hun altid har gjort, men hun har fået sig en ven... det er rigtig dejligt :D
I stalden er hun også sød, og når jeg strigler hende så kigger hun lidt tilbage engang imellem. Hun er blevet rigtig rolig. Efter jeg har brugt B-express fra Blue Hors er hendes pels også bare rigtig god, og flot, hun er min lille skinene gule hest.
I hallen/jordtræning er også bare fantastisk... Hun følger mig næsten hele tiden, og hun går ikke ret langt væk når hun så gør det, og hun kommer hurtigt tilbage. Hun følger min fra at stå stille, til trav, til at stå stille igen. Hun gør det nu også uden at hun tror jeg har en godbid :D Hun følger mig også helt ned til bitte små vendinger, i trav, helt ned til cirkler på omkring 2 meter i radius, tror faktisk det er mindre.

Glæder mig rigtig meget til at få taget billeder i morgen, så kan i også få nogle billeder af hvor godt det går!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar