fredag den 22. juni 2012

21/6 sidste undervisning

Undskyld jeg glemte at udgive det i går :')

I dag var så mig og Idas sidste undervisnings time inden hendes lille ’ferie’. Så jeg kan godt fortælle dig at Lotte (underviser) gik til makronerne. Vi startede ud med at skridte for, det gik godt, og jeg kunne mærke at hun havde en god energi i dag. Lotte fortalte mig så at jeg havde fået en vane med at side skævt i sadlen, og kigge for meget ned. Da hun sagde det kunne jeg egentligt godt følge hende. Hun gav mig et par gode tips til at komme til at side helt rigtigt, og det kan jeg da ellers godt sige der virkede. Det var meget få gange at jeg glemte det, og kom ned at side forkert igen.

Da vi gik i gang med traven kunne jeg igen mærke at hun havde en god energi, det er nu dejligt. Vi øvede at hendes hoved skal løftes højere op, da hun stadig går lidt for dybt. Jeg synes det rigtig godt, men hun mangler stadig musklerne til at kunne gøre det helt til ende, så det var ikke så stabilt som når hun gør det ellers. Men synes hun var rigtig dygtig, og hun havde god benaktion hele vejen igennem. Da vi var godt i gang kom min mor og mormor også for at kigge på. Ved at side korrekt får jeg også en helt anden støtte, og jeg kan bedre kontrollere om hun skal gå hurtigere eller langsommere. Man skulle ikke tro det, men at side korrekt gør underværker.

Hun er jo blevet rigtig god i galoppen, så i dag øvede vi ikke så meget selve galoppen, mere overgangene. De første overgange til galop gik ikke så godt. Da jeg så fik et tip med at jeg skulle lave en halv parade gik det klart bedre. Nu løber hun overhovedet ikke i gang mere, nu er det faktisk et helt korrekt anslag. Overgangene fra galop til trav, gik ikke ret godt, og det er virkelig noget vi skal have øvet på. Jeg stresser alt for meget op, så hun bare tror at hun kan få lov til at galopere videre (for den der galop er da bare meget sjovere end at skulle gå pæn trav :D). Problemet er lidt at jeg som skrevet stresser, og det taget alt for lang tid før vi begge finder roen igen. Efter utallige forsøg med overgange fik jeg et rigtig godt anslag. Endelig fik jeg hende til at gå ned i en pæn trav, hvor hun virkelig arbejdede, og jeg gav hende løsere tøjler og travede ned, og skridtede af.

Lotte fortalte min mor at hun simpelthen var blevet så flot, og at Thomas (nuværende ejer som hun skal ned til her i sommerferien) overhovedet ikke kunne sætte en finger på noget ved hende som hun ser ud nu. Det er da en god ting at få at vide :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar