mandag den 25. juni 2012

25/6 Verdens bedste hest


Jeg startede med at komme ud til Ida ved 1 tiden, for at strigle hende i en lille times tid, plus muge ud. Bagefter skulle jeg arbejde i to timer (i den såkaldte ridefysioterapi som er der hvor vi står) og satte hende ned i boksen igen.
Da jeg var færdig striglede jeg hende lige kort, og lagde sadel og trense på. Da jeg glemte at tage ride støvler på, valgte jeg bare at skridte uden bøjler. Jeg havde på forhånd bare besluttet at ride skridt. Det gik rigtig godt, og jeg sad bare og styrede udelukkende med benene, det var virkelig sjovt. Jeg følte mig rigtig meget som en cowboy, som jeg sad der med et let tag i tøjlerne, og alligevel kunne styre min hest hvorhen jeg ville. Der var en på besøg som, en gang har stået opstaldet det samme sted. Hun spurgte om hun ikke måtte prøve en lille tur på hende. Jeg tøvede lidt, men sagde dog ja. Det så ret sjovt ud :D… Bagefter kom jeg op igen, og skridtede lidt mere rundt.
Jeg satte derefter Ida ud i stalden igen, og striglede hende godt og grundigt igen. Bagefter kom hun ind i sin boks.

Hun er edermame bare fantastisk <3 

Desuden har jeg fundet en ting jeg bare må have, et ride on pad fra barefoot. Grunden til dette er fordi jeg længe har drømt om en, og fordi jeg elsker at ride uden sadel, dog er jeg bare ikke så glad for at have al min vægt oven på hende på et sted, og jeg er seriøst dårlig til at ride uden sadel. Håber den er god, jeg er i hvert fald ved at spare sammen til en, og tror jeg kan få råd til efter sommerferien. Hvis I har nogle erfaringer er i velkomne til at skrive, gerne fortæl lidt om hvad der er godt at huske, og gerne hvor i har købt den, og hvor meget i betalte. Jeg har fundet den til 600 hvilket jeg synes er rimeligt :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar