fredag den 22. juni 2012

22/6 Hygge i regn, og ridning i sol!


Er jeg den eneste der er begyndt at undre sig ret meget over det danske vejr? Den ene dag sol, den anden dag, og senere den dag sol! Mystisk.

Jeg cyklede ud til Ida mens det regnede (ved 1-tiden). Da hun jo gik rigtig godt i går, har hun fortjent en lille pause dag, så ville bare lige ride hende til bidet på begge volter, og så skridte af.
Jeg hentede en våd Ida på en våd fold, og trak hende ind. Jeg kunne mærke at hun virkede træt, men på den gode måde, den måde hvor hun virker stolt over sig selv. Jeg stod og nussede med hende, og striglede hende godt og grundigt.
Da vi skulle ind og ride, kunne man igen mærke at hun var lidt træt efter i går, så hun gik lidt langsomt. Men hun brugte faktisk benmusklerne rigtig godt, men dem i halsen var bare rigtig trætte, så det tog mig lidt tid at kunne få hende ned. Det gjorde nu ikke så meget at det var sparsomt så meget hun gik til bidet, for hun havde en overraskende god benaktion. Jeg skridtede for på begge volter, og satte i trav. Her er overgangen også blevet rigtig god. Jeg koncentrerede mig ikke så meget på halsen, men mere at jeg selv skulle side ordentligt. Jeg føler selv at jeg sad rigtig godt, og jeg støttede hende rigtig meget i mavemusklerne.Jeg red hende i trav ca. 20 minutter, det var mere end nok, for hun kom ned og gik pænt. Mens jeg red ændrede vejret sig fra regn til sol :D
Bagefter stod jeg og striglede hende i 2 timer tror jeg :P, og hun blev bare rigtig fin, samtidig klippede jeg også hendes man, den blev fin i bunden, men rigtig grim i toppen D:.  Da vi havde stået og nusset i rigtig lang tid, gik jeg lidt ind i hallen. Hun fulgte mig rigtig godt. Udover da hun lige skulle have sig en rulle tur, og ødelægger timers strigling, den lille babian. Hun var især sød da jeg skulle ud af hallen igen. Hun ventede på mig mens jeg åbnede porten, og hun ventede på at det var mig der gik ud af hallen. Det troede jeg alligevel ikke at hun tålmodighed til endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar