mandag den 17. december 2012

16/12 undervisning

I går fik jeg undervisning, en ny underviser igen, da jeg ikke brød mig sønderligt meget om hende den anden.
Hende her var meget bedre.
Jeg startede med at hente Ida, og da jeg blev nødt til at gøre det lidt for tidligt. Jeg startede med at gå en lang vej udenom som sædvanligt for at undgå en meget glat vej.
Da i så kom tilbage til stalden, gik jeg lidt rundt med hende i hallen, og så striglede vi en times tid.

Hun var lidt træt da jeg sadlede, men fik hende kvikket op med en godbid :)

Da jeg kom ind i hallen med hende, skridtede vi først for et kvarter, hvor hun havde en meget fin fremad drift.
Da det blev vores tur, satte jeg frem i trav, hun var lidt stiv til den ene side. Det er svært at forklare hvad der skete, men hun lå næsten konstant og stabilt på bidet. Det var vildt godt :D Hun fik mig til at slappe mere af, og hun fokuserede meget på at mine hænder skulle være foran sadlen, og at jeg ikke må tage dem op.
Vi travede rundt i 15-20 minutter, og så satte jeg i galop, hun havde  nogle gode anslag, men hun var svær at holde igang. Vi brugte lang tid på, at få en ordenlig trav efter galoppen, og det blev i starten enten til mega hurtig løb eller meget langsom, men til sidst fik jeg hende til at gå rigtig fint. Det er noget jeg har haft problemer, men kan godt for det meste hvis jeg rider letridning, men denne gang lykkedes det som sagt også i nedsidning.
Ida var simpelthen så dygtig... er så stolt af hende :)
Hun var også helt svedig bag efter, og hun dryppede nogle steder, derfor fik hun en hurtig strigling, og hurtigt ind i boksen igen bagefter :D


Har købt et nyt dækken, som er rigtig lækkert, men dog for stort, hun skal have 115! så vildt. Har også fået bestilt nogle matchende til mit underlag RBH gamacher hjem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar