mandag den 29. oktober 2012

Opdatering fra hele sidste uge

Jeg har ikke haft tid til, at skrive herinde, men nu vil jeg prøve, at samle lidt op omkring hvad vi har lavet, dem forgangne uge.

Vi har lavet virkelig meget, og måske er det derfor jeg ikke har haft tid, det ved jeg ikke.

Vi har stadigvæk mest skridtet, men det har været så fantastisk. Vi har redet nogle gode længe, og ikke mindst hyggelige ture.
Jeg prøver da vidt muligt, at gøre det dag før dag.

Søndag: fik vi (mig, Ida, en veninde og hendes hest) redet en tur i skridt på 11/2 time, i den store skov. Den som jeg har skrevet om to gange før. Vi red en anden lidt kortere rute end de andre gange. Det var nok den sidste længe tur i år. Virkelig en god tur vi havde os, hyggelig og så rolig, der var bare ingen mennesker.

Mandag: red vi (og vi er de samme mennesker) over til nogle gamle opstaldere, som bor 10-15 minutters ridning fra os. Da den ene af dem (en jævnaldrende pige) kan heale og lige har taget et kursus o det, spurgte vi om hun ville undersøge vores heste. Det ville hun, og så hun tog med tilbage. Hun fortalte, at Ida havde været meget igennem i sit liv, og det er derfor hun har været lidt træt. Det har været for hårdt for hende. Som hun sagde, " hver gang hun har været træt, og har haft brug for en pause, er hun blevet brugt igen". Derudover var der meget uro i hendes flok, men der er også lige kommet en ny ind, plus flyttet rundt os nogle heste, derfor står de ikke nær så mange på folden. Jeg kunne hjælpe hende ved, at være lidt mere bestemmene. Hun havde også haft tandpine engang.

Lørdag: vi fandt ud af, at det er måske muligt, at låne en anden fold...

Søndag: hun blev klippet. Så fin hun er blevet. Hun fik klippet et jagtklip med et lille hjerte. Hun tog det så pænt! Bagefter tog ud hende ind i hallen, til hendes fjende hest, og så stod de der pludseligt og nussede hinanden! Vildt...

Mandag: vi fik lejet en ny fold blandt andet. Jeg stod og striglede Ida, Imens alting bare var kaos, mig og Ida var de eneste der var normale.
Hun var så sød da vi var inde og ride. Hun gik med er rolig godt tempo, og hun søgte rigtig godt ned efter bidet. Vi fik os en masse galop, da alt andet har været før, var for hårdt svedmæssigt. Hun var så glad, st hun kom med et lille glædeshop, og hun kunne slet ikke holdes tilbage i trav...

Hvad kan jeg sige ellers end, at JEG ELSKER MIN PONY, IDA <3




Ingen kommentarer:

Send en kommentar