søndag den 14. oktober 2012

14/10 to måneder og en dag siden

I går var det to måneder siden, at jeg købte Ida... ikke noget, at fejre, men værd at nævne :P
Jeg tog ud til Ida, men startede med, at snakke lidt meget... derefter kom der en ny hest, og ville gerne have hende "vænnet" hende til den nye, før jeg tog hende ind. Ida opførte sig rigtig pænt, ingen bøvl der. De tog begge ørene frem, snuste til hinanden, og det var så det. Bagefter kom de andre heste, og så blev der lidt ballade. Den nye gik væk fra flokken igen, og så stod Ida og skiftevis kiggede over på den anden, og over på mig. Som om hun var i tvivl om hun måtte gå derind, og skulle høre mig om det var i orden, at gå derhen. Jeg stod og opmuntrede hende til, at gå derhen... men det gjorde hun ikke :/
Bagefter tog jeg hende ind, og tog dækkenet qt hende. Jeg kom til, at tænke på hvor dejligt det er, at hun går med dækken, så er hun altid tør.
Vi red lidt dressur, hun havde en god fremaddrift især i traven. Hun er blevet rigtig god, efter jeg er begyndt, at ride med pisk. Hun har dog været lidt stiv i nakken er på det sidste, så hun søgte ikke rigtig så meget ned med hovedet.
Hun var ret svær, at få i galop, men da jeg fik hende over, var den ligesom større end normalt ?1
Da jeg så traveee lidt igen, søgte hun ned i længere tid end normalt. Hun plejer bare, at tage det ned, og så op igen. Nu havde hun det nede et par skridt, det var mere ligesom før ferien dog mindre. Regner med, at hun bliver lidt nemmere nu. Det plejer at være sådan, at så snart de kommer med, så går de godt igen... det håber jeg i hvert fald...
Vi lavede lidt udstrækningsovelser efter turen...
Imens jeg strigldde var hun en rigtig puttetrold. Det afspejler sig i, at hun hele tiden vil se på mig, og være i nærheden af mig, og så holder hun sit hoved helt op af mit... det er så nuttet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar