fredag den 19. oktober 2012

19/10 Tæppe

Efter at have muget ud, og hentet Ida fra fold. Vi startede med, at strigle i lidt tid, hvorfeter jeg lagde et hovedtøj, og et skridttæppe på hende, og så red vi en lille skridttur. Eftersom der har regnet hele dagen, var der så fugtigt i luften, og så var der så mange vandpytter. Vi øvede at gå igennem vandpytterne, i starten ville hun ikke rigtigt, men det blev bedre og bedre... Ned ad grusvejen på vej hjem til sidst, kig hun ude mit udfe i selv de dybeste vandpytter. Hun tog det rigtig fint, men hun var vidst stadig ret træt efter vores lange tur her den anden dag.Vi travede lige lidt op af en lille bakke, og ellers var det kun skridt. Tror ca. turen var på 30-45. Da vi kom tilbage tog jeg udstyret af hende, striglede hende over med en blød børste, og tog hende ind i hallen.
Vi gik lidt rundt, og så fandt jeg et tæppe, som jeg lagde ned på jorden. Jeg prøvede på, at få hende til, at gå over. Jeg startede med, at tage et tov på hende, og trak hende ligeså stille hen. Til at starte med, ville hun ikke rigtig gå over. Jeg prøvede to gange, inden jeg prøvede, at sætte mig ned. Så tog hun det første skridt, så rykkede jeg mig lidt, og så gik hun lidt mere op på det... Hun tøvede lidt med det sidste ben, men til sidst kom det op. Jeg prøvede en gang mere, stadig lidt tøvende, men hun var meget meget dygtig. Jeg tog tovet af, hun ville den første gang ikke helt gå med mig over, kun den første hov. Derfor tog jeg fat i hende, og så gik hun med over. Den anden gang uden tov, gik hun lige med mig over, og stod mit på tæppet. Jeg bakkede hende ud igen, og det gjorde hun bare uden nogle problemer. Det samme gjorde jeg engang mere.
Jeg tog tæppet op, og rystede det omkring hende. Jeg lavede det oven på hende, og trak det bag hende. og ind under maven, og op på halsen, og over mulen, uden hun gjorde noget. Som jeg sagde til hende "Ida jeg har godt nok oplevet en mere ligeglad hest end dig!"
Er meget stolt over hende, hun er så fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar