onsdag den 5. september 2012

5/9 Sprang :D


Jeps, vi sprang i dag, for første gang. Jeg har sprunget 3 gange før, men kun i trav, og hvor hesten kun travede over, og som sagt første gang vi gjorde det sammen.
Jeg var ovre for at købe klokker som desværre ikke passer. Derudover købte jeg noget showshine (eller sådan noget) som gør pelsen blød, og en lick it… Derefter tog jeg hjem, og cyklede ud til Ida.

Jeg hentede hende, og striglede i lang tid. Jeg havde bare besluttet at tage det lidt roligt, da jeg har haft en forfærdelig dag. Men da jeg var færdig med at strigle, sadlede jeg op, og tog tilfældigvis springgamacher på. Så gik jeg ind i hallen, og så at nogle af mine veninder have sat spring op. Jeg var lidt i tvivl, om hun var i god nok form, og om hun ville begynde at løbe. Til sidst besluttede jeg mig for, at jeg ville tage et godt spring i trav. Jeg skridtede, og satte i trav.
Det første spring gik lidt af lort til… Jeg er jo som sagt vandt til heste der bare traver over, Ida springer jo rent faktisk. Så det var ret svært at side på. Det ser ellers så nemt ud. Hun var rigtig rolig, og kunne mærke at jeg ikke sad helt fast, og hun satte farten ned. Det næste spring gik en lille smule bedre. Problemet var lidt, at jeg rejste mig for sent. Jeg fik lidt råd til, at gøre det bedre, og det hjalp. De næste 2 spring var sådan okay.
Det 5 spring var det værste, jeg var virkelig lige ved at falde af. Jeg tabte begge bøjler, og sad på en meget underlig måde tror jeg. Men Ida var rigtig sød, hun satte farten lidt ned til jeg fik bøjlerne i igen :D
Efter jeg havde redet
Det sidste og det bedste spring gik rigtig godt, selvfølgelig kommer jeg nok aldrig med til ol :P Ida sprang perfekt, og før og efter springet gik hun også godt. Jeg rejste mig på det rigtige tidspunkt, og alt det der man nu skal :D
Vi skridtede af i lang tid, og så de andre springe, og de var rigtig gode. Ida hun gik ligeså stille og roligt, men samtidigt fremad, og var rigtig godt tilfreds med sig selv.

Da jeg satte hende ud i boksen striglede jeg hende, og hun fik noget af sin lakrids sliksten, som hun elsker.
Jeg gik lidt ind i hallen med hende, hun var lidt ukoncentreret, så det blev ikke til det store. Jeg fik dog et rigtig stort smækkys af hendes lakrids mund :D
Jeg tog hende derefter ud i stalden igen, hvor hun dog blev lidt træls. Hun ville ned i sin boks, og begyndte at gå derned af. Da jeg så fik hende vendt om, ville hun heller ikke, stå stille på striglepladsen D: Så jeg tog hende en runde uden for, og satte hende ind igen, og det gjorde jeg til hun stod stille. Så gik jeg ind i hallen igen, og trak lidt rundt, og løb en gang over et væltet spring med hende… Søde hest :D

Hun begyndte ikke på noget tidspunkt, at løbe hen til springene. Hun satte heller ikke i galop bagefter som jeg var lidt nervøs for. Hun var simpelthen perfekt :D Jeg havde haft en rigtig dårlig dag, men hun redede den på 0,5!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar