mandag den 17. september 2012

17/9 Uden hænder ?!

Ida var mega sød i dag. Efter at have muget ud, hentede jeg hende fra fold, og hun kom da jeg kaldte og alt muligt :D
Vi stod og striglede i 3 kvarter, men hun var ikke helt nem at få ren, fordi hun har rullet sig meget på det sidste, og har fået en mudret pels, og der sidder stadig støv i den :/
Vi red ude på udendørs banen, og målet var at vi skulle være koncentrerede om hinanden, samt en god galop. Jeg skridtede for, og satte i trav.
Hun havde en rigtig god trav, høje benløft, dejlig energisk, uden at hun løb. Hun søgte ikke helt ned, og gik decideret til bidet, men hun gik med hovedet nede. Et par få gange kiggede hun lidt, men med måde. Da vi satte i galop begyndte der, at blæse rigtige meget. Så vi galoperede i stik modvind, hvor hun gik virkelig fint på den ene volte, og søgte ned med hovedet. Hun havde en god galop, den var roligere end normalt. Jeg satte i galop igen, på den anden volte og løsnede tøjlerne lidt. Jeg satte hende ned i trav og gav hende et pusterum, og satte derefter i galop igen. Denne gang slap jeg med den ene hånd, og til sidst med begge hænder. Fantastisk :D Tænk at vi kan gøre det sammen nu :D Derefter travede jeg hende ned, og skridtede af i skoven.

Derefter striglede jeg igen, og hendes pels var blevet blød og dejlig igen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar