fredag den 14. september 2012

14/9 Årsdag for lån


I dag er mig og Idas årsdag, det er et år siden jeg lånte hende :D Og faktisk imens jeg skriver dette indlæg, var også ca. den tid hun kom.
Jeg startede med at muge rigtig fint ud, jeg brugte meget lang tid på det, og jeg brugte lang tid på at rive den yderst pænt ud. Derefter hentede jeg hende ind fra fold, hvilket til en afveksling var ret svært. De andre stod og bed hende, da vi prøvede at komme igennem ledet. Nu håber jeg da i hvert fald, at de andre har lært, at man ikke skal være sur på Ida, i hvert fald ikke i min tilstedeværelse. Til sidst fik jeg hende igennem.
Vi stod og striglede og hyggede i lang tid, inden jeg tog hende ind i hallen. Jeg stod og krammede hende i lang tid, og forklarede hende hvor højt jeg elsker hende, jeg håber virkelig at hun forstår det. Vi delte en gulerod og et æble sammen.
Da vi begyndte at ride, tænkte jeg lidt over at hun var meget langsom. Jeg prøvede at få hende til at gå lidt hurtigere, men det var ret svært. Vi satte i trav, og her gik det straks bedre. Hun begyndte at gå til bidet med det samme, og det var virkelig flot. Hendes stivhed var mere væk, jeg lavede gentagne gange lidt smidighedsøvelser, og det hjalp virkeligt. Hun var desværre ret meget i undertempo, indtil vi begyndte, at galopere. Her gik hun også flot med hovedet. Jeg lavede et par dårligere anspring, som var hundrede procent min fejl :/ Men vi fik nogle rigtig gode galopper ud af det. Selvfølgelig fik vi også nogle gode anspring. Jeg øvede i at lave et changement, hvis ikke der var andre i hallen tror jeg godt, at det ville kunne være lykkedes. Men det var der, og jeg tror bare vi prøver igen en anden gang.
Da jeg skridtede af var der en der havde, sat kegler op. Jeg prøvede, at lave nogle ottetaller igennem dem. Her drejede hun ligeså fint rundt omkring dem. Bagefter prøvede jeg også at lave et par forpartsvendinger, de var også rigtig gode, men ikke helt perfekt.
Bagefter satte jeg hende ud igen, og striglede videre.
Der var lidt med benene, men det bliver altså bare bedre og bedre. Og så går det perfekt med hovedet :D Verdens bedste årsdag :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar