tirsdag den 25. september 2012

25/9 Galop u. sadel

I dag red vi lidt anderledes end normalt..
Først blev det til strigling, hvorefter jeg gik ind i hallen uden sadel.
Det var meningen det kun skulle blive til lidt skridt, og en smule trav... På vejen derud tænkte jeg lidt over, om jeg kunne galopere uden sadel, og om jeg skulle gøre det. Først da jeg kom op, tænkte jeg, at jeg ikke ville gøre det... Men efter 5 minutters trav, ombestemte jeg. Vi travede lidt mere, og så prøvede jeg at lave et anspring. Det gik ikke så godt, og hun begyndte på sin løben. Dog kunne det søde dyr mærke, at jeg var ved at falde af, så hun blev hurtigt rolig igen. Jeg fik hende til at lave et godt galopspring, og galloperede en halv langside, hvorefter jeg satte i trav igen. Her løb hun igen, men som før, var hun så sød og travede roligt. Vi travede i et stykke tid, og satte i galop igen, og det gik som første gang. Selve galoppen var ikke et problem men det var traven imellem :P
Det var super dejligt de gange hun reddede mig. Tror lidt enhver anden dødelig hest bare ville have smidt mig af :P
Bagefter lavede vi lidt jordtræning og striglede igen bagefter.

Da jeg skulle muge ud stod vi inde i boksen sammen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar