mandag den 3. september 2012

3/9 Hyggeligt :D


I dag hentede jeg en lille glad Ida på folden, og satte hende ind i stalden.

Med det samme kunne jeg se at, hun havde meget mere energi end normalt. Efter hun kom tilbage har hun, været lidt mere træt end hun plejer. Men i dag var hun så som normalt. Hun ville have haft en god energi til lidt dressur, men nej. Da jeg allerede havde besluttet mig for at skridte, så skulle vi skridte.
Allerhelst ville jeg, gerne en tur i skoven. Men da jeg ikke kunne se andre, blev jeg nødt til at ride om ridehuset i stedet for. Dog så jeg så en af de nye opstaldere, Solvej. Jeg spurgte om hun ville med en tur i skoven, og det ville hun. Da hendes hest stadig er ung, trak hun den.
Derefter striglede jeg hende i god tid, og sadlede op.

Det er længe siden jeg husker at, vi har haft sådan en god tur. Selvfølgelig er alle vores ture gode, men denne var bare ekstra god. Det var rigtig hyggeligt, og Ida var så sød hele vejen igennem.

Vi startede med at ride ind i skoven, og det gik helt perfekt. Helt uden en lille græstot, som skulle med :P
Jeg tog mine bøjler over sadlen, fordi det er lidt hyggeligere. Et sted hun har været lidt træls at få igennem, gik hun uden problemer. Fint over diverse vandpytter, og mudderhuller. Jeg gav hende bare løse tøjler, jeg holdt faktisk ikke fat, gennem hele turen. Så fandt hun bare sin egen vej igennem vandet, og der hvor der ikke var vand styrede jeg hende bare med mine ben. Hun gik bare helt perfekt! Det sted jeg engang faldt af, er hun stadig lidt bange for at gå. Hun er i hvert fald meget vågen, jeg håber hun kommer igennem det igen. Ellers syntes jeg at det er lidt synd for hende D:
Vi red videre, og hun var ligeså perfekt! Hun gik bare der hvor mine ben ville have hende. Der var virkelig tit jeg overhovedet ikke holdt fast, men ellers holdt jeg løst fast med en hånd for enden af tøjlen. Det er virkelig dejligt at, jeg stoler så meget på hende nu! Det kan slet ikke beskrives, jeg føler virkeligt at vi kan gøre alt sammen :D Efter en tur på en 15-20 minutter kom vi tilbage.

Jeg striglede hende igen, i lang tid, og vi hyggede os virkeligt.

Bagefter tog jeg hende ind i hallen, hun var rigtig sød. Hun gik ved min side hele tiden, eller 2 gange gik hun fra mig, men så kaldte jeg lige, og så kom hun hen til mig. Dog kom der nogle andre, og mens de skridtede gik jeg bare med hende som jeg plejer. Uden tov. Hun var en lille smule være koncentreret end hun plejer, men ellers intet man kan mærke. Derefter tog jeg tov på, hvor hun selvfølgelig bare gør alt hvad jeg vil, og hun accepterer mig fuldstændig. Jeg prøvede at se om hun kunne lidt tempo skift, sådan for sjov. Og minsandten om hun ikke gjorde det! Når jeg gik hurtig gik hun hurtig, når jeg gik langsomt, gik hun langsomt. Da jeg satte i trav, travede hun, og da jeg stoppede, stoppede hun også! Præcist når jeg gjorde det! Det vil jeg også øve uden tov :D

Bagefter gik jeg udenfor, og en lille tur i skoven. Det tog hun pænt, der var dog mange indtryk, så hun var lidt nervøs, men øvede at stoppe derude. I starten var det hele alt for spændende, så der gik hun 3 gange rundt om mig inden hun stoppede. Til sidst stoppede hun rigtigt :D
Derefter satte jeg hende ud på fold igen, og mugede ud…

Hold nu op hvor har det været dejligt! Hun stoler 110% mere på mig end hun gjorde før, og mere end jeg nogensinde kunne drømme om. Jeg stoler også ufattelig meget på hende. Vi hører virkelig sammen! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar