torsdag den 15. november 2012

4/11 langtur


Vi var på tur i dag ned i en skov lidt længere væk.
Ida gik rigtig fint hele vejen derned, (ca, 30-45 min) også selvom vi red med en meget stor hest, så hun blev nødt til, at tage meget hurtige skridt, og derfor også korte. Det mindede ret meget om tölt!
Før vi kom ind i skoven, blev vi nødt til, at ride fordi den gård der ejer skoven. Vi skulle høre om vi måtte ride der, hvilket vi godt måtte. Den her gård er en meget stor og fin herregård, hvor jeg for resten lærte at ride. Dog følte jeg mig slet ikke velkommen, det var virkelig alt for stort og fint! Ida kunne heller ikke falde til ro, så efter den her tur har jeg helt fast besluttet, at jeg holder mig langt væk fra store fine sportsrideklubber! Da vi kom ned til skoven, var det hele så idyllisk, den stille vind, og med alle bladende dernede. Ida kunne næsten ikke gå pga af dem. Vi travede rundt inde i skoven i en 15-30 time. Ida fik lov til, at går forrest hele vejen, hvilket hun var meget glad for.
Efter turen inde i skoven, red vi en anden vej hjem, som er lidt længere end den første vej. Hvor Ida opførte sig eksemplarisk hele vejen. Vi kunne endda ride ved siden af den anden hest på et tidspunkt :D
Hele turen varede ca. 2 timer, og det var en rigtig god tur hele vejen igennem. Jeg kunne mærke Ida også synes, at det var en god tur. Til trods for, at hun pustede ret meget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar