torsdag den 22. november 2012

17/11 På tur i kulde


Vi red en tur i dag på ca. 1½.time sammen med to andre, og deres heste.
Vi startede med, at ride hen til en nærtliggende by, og ind igennem byen. Ida tog det så fint, også selvom der var en der kørte så tæt på i mega fart, jeg kunne nærmest mærke bilen. Da vi kom ud på den anden side af byen, efter ca. en halv times skridt, kom vi til vores mål, en skov.
Det var første gang jeg red i den skov, og jeg tror også det er første gang Ida rider der. De andre kunne ikke nogle veje og er dårlige til, at finde rundt, så jeg måtte med min gode stedsans finde vej.  Ida tog det som sædvanligt som en engel. Vi skridtede ned ad en lang sti, og drejede ind af en mindre sti, hvor vi tog en trav. Den ene anden hest begyndte, at bukke, og satte i galop. Igen var Ida rigtig sød, og holdte sig i trav, godt nok en meget vild trav. Vi kom ud på en lille vej, og skridtede ca. 5 meter hvor vi kunne ride ind i skoven igen. Her travede vi lidt igen, hvor alle heste holdte sig i trav. Dog da vi drejede ind ad den første sti igen, satte de to bagerste i galop, men Ida blev i trav, dog blev jeg nødt til, at holde hende vil meget tilbage ellers ville hun også have sat i galop.
Vi skridtede ud af skoven, og kom ind i byen igen. Det var først her vi fandt ud af hvor meget vi frøs alle sammen (jeg kunne ikke gå da jeg kom ned, da mine knæ nærmest sad fast). Det var en vildt sjov tur hjem, fordi vi alle sammen var ved, at flække af grin over at vi frøs…
Hestene de gik bare og var dejlig varme, og jeg er sikker på de alle sammen synes det var hyggeligt endeligt, at komme ud fra ridebanen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar