søndag den 19. august 2012

19/8 Muk D:


Ida er blevet så dejlig nem at hente, dog er det ikke noget med hende at gøre. Men hendes foldkammerater, som pludselig ikke synes hun er så spændene mere. Før fulgte de ligesom med hende, nu står de bare…

Desuden er hun blevet helt sig selv igen.

Igen stilede jeg hende jeg hende udenfor, ligesom i går, og begyndte at strigle. Efter nogle minutter, kom en af mine veninder forbi, som engang stod på gården. Vi stod og snakkede lidt, og fortalte så at hendes hest var blevet halt på grund af muk. Hun gik ned til Idas ene bagben, for at vise mig hvor det var. Derefter fortalte hun mig så, at Ida også havde muk.   Jeg så så efter, og kunne da godt at se at hun havde muk. Hun forklarede mig så lige hvad jeg skulle gøre osv. Så jeg gav mig til at vaske det, og pille gamle skorper af. Da min veninde igen tog hjem, gik jeg hen for at blande foder til Ida. Af en eller anden grund havde hun ingen tålmodighed. Hun stod og skrabede i jorden, og holdte et skarpt øje med mig hele tiden. Det er en pisse irriterende vane hun har fået, og havde egentligt håbet på at, hun havde efterladt den i Silkeborg. Men det er jo samtidig et tegn, på at hun er faldet til igen, og at hun er blevet sig selv igen :P

Bagefter striglede jeg videre, og lagde sadel og trense på, og gik ind i ridehallen. Vi startede med skridte for, og jeg havde virkelig ingen forventninger til hende. Jeg havde allerede besluttet at vi skulle tage det som det kom. Hvis hun kun kunne klare 5 min. ville vi trave i 5 min og hvis hun kunne klare 15 så gjorde vi det. Jeg havde også aftalt med mig selv at, lave mange smidighedsøvelser. Og fokusere på at lave gode hjørner, og hvis hun kunne klare det have en god fart. Men da vi først gik i gang med at trave, var hun næsten som hun var før. Hun var dog ret stiv i bagbenene, i sær på den ene volte. Så hjørnerne blev ikke ret gode på højre volte. Derfor lavede jeg nogle af de smidighedsøvelser, som jeg har lært af min underviser. Det hjalp helt utroligt, og efter kun 10 min traven i alt, begyndte hun faktisk at bøje sig! Det var helt fantastisk. Dog er det ret ustabilt, pga manglende øvelse. Men hvor var det dog fantastisk, det var ligesom det var før :D Dog skød hun skulder 2-3 gange, men tror det var fordi hun prøvede at vise hvem der bestemmer.

Jeg havde egentligt regnet med det vil tage mindst en måned, at få hende tilbage til sit normale jeg… Men nu er der altså kun gået en måned.

Da vi var færdige skridtede jeg lidt udenfor, til hun var tør. Og satte hende hen, og tog udstyret af, og satte grime på. Hvorefter jeg tog noget tyggegummi (blue hors sår og muk salve. som lugter af tyggegummi) på hendes muk. Tror ikke det er vanvittig slemt, for jeg fik næsten det hele af.

Da jeg satte hende på fold, var det også dejlig let. For de andre kom ikke hen for at se på :D

Jeg gav mig også til at, ordne hendes skab. Som på en eller anden mystisk måde er blevet rodet efter en uge :P Det blev mega godt, og fik rent faktisk noget orden i det. Dog vil jeg lige finde ud af, om jeg kan skifte til det ved siden af. Det er nemlig tomt, og så er der plads til, at sætte en ekstra hylde ind. Som jo så gør, at der kan være flere ting i.

Yderst hyggelig dag :D På nær det med mukken, men hun virker ikke til, at være hæmmet af det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar