mandag den 13. august 2012

13/8 Hun er min :D

Jeps, nu er Ida hermed min hest :D

Vi startede vores tur med at køre op, til dem som skulle køre hende. Der stod vi og snakkede, og så klokken 15:30, kørte vi så afsted. Ærligt talt, husker jeg ikke noget fra turen. Ud over vi ringede til dem vi står opstaldet hos, og sagde at vi var på vej :D Da vi så kom ind på den vej, hvor deres gård ligger, synes jeg det tog lang tid. De få kilometer den vej var, var godt nok noget længere end hele turen til sammen.
Vi kom ind på gårdspladsen, og der stod en lille fjordhest. Jeg bliver nødt til at indrømme at jeg først tænkte "det er ikke hende vel". Men lige da jeg så hendes søde smil, kunne jeg sagtens se at det var hende. Jeg løb ud af bilen, og hen til hende. Det var ikke sådan at, hun vrinskede vildt af mig. Men hun kunne da kende mig, og hun lod mig kramme hende. Desværre har hun fået et mindre sår lige over øjet. Det er overhovedet ikke noget alvorligt, men hun havde dagen forinden haft et uheld på folden D: Hun var ret mut, og virkede egentligt bare træt.
Bagefter skrev vi under, og gjorde alle de der ting man nu gør. Så fik vi hende læsset. Da der så var en anden hest, vi også skulle hente. Som skal bruges samme sted som Ida er opstaldet, blev vi nødt til at køre et stykke væk for at hente den. Jeg synes Ida tog det meget pænt at stå ved siden af den.

Da vi kom hjem, var hun lidt forvirret. Men hun kunne godt kende det, og hun regnede i hvert fald også med at hun skulle ind i sin boks. Hun kiggede i hvert fald meget i den, så jeg regner med at hun kan huske at det er hendes :P 
Jeg gik op, og striglede hende i lang tid, og klippede hendes man. Den blev ikke ret pæn desværre, men blev nødt til at klippe den helt ned. Der kom også en del takker, men jeg havde kun min dårlige saks, så det kunne ikke rigtig undgåes. Jeg striglede hende videre, og mine hænder blev helt sorte?! Jeg fik også kigge lidt mere på såret, og hun var lidt øm og hævet dernede. Men hun viste overhovedet ikke tegn til at, det gjorde ondt.  
Jeg striglede hende heller ikke vanvittigt længe (1 time tror jeg). Jeg ville bare give hende lidt fri. At sætte hende ud på folden gik også godt. Også selvom det var 3 DVer mod en fjordhest, så så hun lidt lille ud D: Men hun har nu rimelig meget vilje, så de der unge heste satte hun også på plads.

Derudover er hun blevet dateret til at være blevet født i 1997. Det vil sige at vi er lige gamle :P Han sagde så, at dyrlægen havde sagt at hun sagtens kunne være yngre :D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar